یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی" رئیس پلیس فتا استان در خصوص سوء استفاده افراد سودجو و کلاهبرداری به روش "فیشینگ" به شهروندان هشدار داد.

 

 به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا ، سرهنگ "حسین رضایی" با تشریح شیوه و شگرد های استفاده شده در کلاهبرداری نوین، افزود: در کلاهبرداری های نوین، مجرمان با راه­اندازی سایت­های اینترنتی با مضامینی نظیر همسریابی، دوست یابی، فروش شارژ تلفن همراه، فیلم و... کاربران فضای مجازی را برای فعالیت در این سایت ها، تشویق و ترغیب می کنند.

 

 وی، افزود: در این روش که "فیشینگ" نام دارد برای استفاده از خدمات و امتیازات سایت اینترنتی به کاربران پیشنهاد می شود مبلغی را از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی که معمولاً جعلی است، پرداخت کنند.

 

سرهنگ رضایی ادامه داد: بنابراین کاربران، فریب خورده و با وارد کردن اطلاعات مهم بانکی خود در صفحاتی که شبیه صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی بانک­ها است، زمینه سوء استفاده از حساب های بانکی خود را فراهم می کنند.

 

رضایی افزود: روش دیگری که مجرمان سایبر در کلاهبرداری­های نوین برای سرقت اطلاعات مهم بانکی و محتواهای شخصی، خصوصی و خانوادگی کاربران به کار می برند، ارسال ایمیل­های آلوده و ترغیب و تشویق کاربران برای کلیک کردن بر روی لینک­های آلوده حاوی بدافزار با هدف اخاذی و سوء استفاده های غیراخلاقی از شهروندان در فضای مجازی است.

 

وی، به کاربران فضای مجازی، توصیه کرد: با جدی گرفتن اصل نسبی بودن امنیت در فضای مجازی، اعتماد نکردن به غریبه های آنلاین، به اشتراک نگذاشتن محتوای شخصی در شبکه­های اجتماعی، دقت در وارد کردن نشانی درگاه­های پرداخت الکترونیکی بانک­ها و توجه به پروتکل امن HTTPS ، از بروز چنین کلاهبرداری­هایی پیشگیری کرده و ضریب امنیت خود را در فضای مجازی افزایش دهند.

 

رئیس پلیس فتا استان یزد در خاتمه از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان­های موبایلی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  یا شماره تلفن 2183712  و  2183749  گزارش کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا