یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی"فرمانده انتظامی استان، از دستگیری کلاهبرداری که اقدام به جعل اسناد ملکی به ارزش 10 میلیارد ریال کرده بود خبر داد.

 به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا ، سردار "ایرج کاکاوند" در تشریح این خبر گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به جعل اسناد ملکی چند قطعه زمین کرده و قصد فروش آنها را دارد بررسی موضوع به ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

سردار کاکاوند ضمن اشاره به هماهنگی قضایی، ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و متوجه شدند متهم به هویت "م.الف" 60 ساله با جعل اسناد چندین قطعه زمین مسکونی با پلاک ثبتی مشخص قصد فروش آنها را دارد.

وی، افزود: با محرز شدن این موضوع، کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن تحت نظر قرار دادن متهم، وی را در مخفیگاهش دستگیر و برای انجام بازجویی به اداره پلیس منتقل کردند.

کاکاوند اضافه کرد: در بازرسی از محل سکونت متهم دو فقره سند ملکی جعلی، 6 فقره ایران چک جعلی 500 هزار ریالی و همچنین 19 فقره ایران چک جعلی یک میلیون ریالی نیز کشف شد.

سردار کاکاوند افزود: متهم در بازجویی های اداره پلیس به جعل اسناد ملکی به ارزش 10 میلیارد ریال و قصد فروش آنها به شهروندان اعتراف و با دستور محاکم قضایی، روانه زندان شد.

این مقام ارشد پلیس گفت: شهروندان زمان خرید ملک نسبت به بررسی مدارك مالكلیت مورد نظر اقدام و پیرامون اصالت آن،  تحقیقات لازم را از ادارات مربوطه به عمل آورند.

فرمانده انتظامی استان یزد د پایان تصریح کرد: همچنین شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که به هیچ عنوان تحت تاثیر موقعیت شغلی فروشندگان و اظهارات شفاهی افراد سودجو قرار نگرفته و با بررسی تمام جوانب و رویت ملك اقدام به تنظیم مبایعه نامه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا