یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، شورای معتمد پلیس را گامی بلند در تحقق امنیت پایدار ارزیابی کرد و گفت: مشارکت مردم، مهمترین مولفه اثربخش در ایجاد امنیت پایدار در جامعه است.

 به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا ، دکتر "محمدعلی طالبی" در پنجمین جلسه كمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی استان ضمن اشاره به طرح "شورای معتمدپلیس" گفت: این طرح یكی از طرح‌هایی است كه پلیس با تغییر رویكرد به جامعه‌محوری به دنبال اجرای آن است.

دکتر طالبی تصریح کرد: می‌توان اذعان داشت یکی از مهم‌ترین موفقیت­های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سال­های اخیر همین رویكرد جامعه محوری است.

وی، مشاركت مردم را مهم‌ترین مؤلفه امنیت پایدار برشمرد و خاطرنشان کرد:  هر چه بیشتر به مردم نزدیک‌تر شویم احساس امنیت اجتماعی در جامعه ارتقاء پیدا خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، شورای معتمد پلیس را گامی بلند در تحقق امنیت پایدار ارزیابی کرد و گفت: مشارکت مردم، مهمترین مولفه اثربخش در ایجاد امنیت پایدار در جامعه است.

وی مهم‌ترین مؤلفه امنیت پایدار در هر جامعه‌ای را مشاركت مردم دانست و افزود: تحقق این مهم نیاز به مولفه هایی دارد كه تشكیل "شورای معتمدپلیس" یكی از این مولفه ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از تمام دستگاه‌های استان به ‌ویژه شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا در اجرای طرح شورای معتمدین محلات با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی همكاری لازم را داشته باشند.

طالبی خاطرنشان کرد: افرادی که برای این شورا انتخاب می­شوند باید مورد اعتماد و امین مردم باشند، تمرین كارگروهی را از قبل انجام داده باشند و در سیر طبیعی فعالیت‌های اجتماعی خود، توجه ویژه‌ای به مشاركت و كار جمعی داشته باشند.

دکتر طالبی ضمن اشاره به در پیش رو بودن انتخابات افزود: انتخابات در اكثر نظام‌های سیاسی دنیا ابزار كسب قدرت است اما انتخابات در ایران عرصه توانمندی‌ها برای خدمت به مردم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در پایان امنیت و آرامش جامعه را متأثر از رعایت قانون و ارزش‌های اخلاقی دانست و گفت: لازم است تمام دستگاه‌هایی كه به‌ نوعی با مردم در ارتباط مستقیم هستند همانند رسانه‌های گروهی و صداوسیما در این زمینه به جامعه آموزش‌های لازم را بدهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا