یزدفردا"مهدی‌یاوران هیأت دانش‌آموزی مهدی فاطمه(عج) در اولین روز از بهمن ماه در یکی دیگر از جلسات هفتگی در مجموعه فرهنگی سید نصرالدین(ع) با موضوع «چگونه زندگی امام زمانی داشته باشیم» حضور یافتند.  

 حجت‌الاسلام مهدی وحیدپور کارشناس مذهبی و دانشجوی ارشد الهیات و معارف اسلامی در این جلسه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در تقسیم اوقات به چهار قسمت، مدلی از برنامه‌ریزی زندگی برای دستیابی به زندگی امام زمانی را ارائه نمود.

حجت‌الاسلام وحیدپور با بیان حدیث امام صادق(ع) در این باره گفت:‌ تلاش کنید تا در زمان‌هایتان این چند ساعت گذاشته شود. اول اینکه ساعتی را به ارتباط و مناجات با خدا بگذرانید.  به عبارتی زمان و برنامه‌هایتان را طوری برنامه‌ریزی کنید تا ساعت مناسب و خوبی برای ارتباط با خدا داشته باشد، مثلا خواندن نماز و قرائت قرآن باید حساب و کتاب داشته باشد و همچنین پیوسته و منظم باشد تا تأثیر کامل و واقعی را در زندگی فردی و اجتماعی داشته باشد.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد:‌ با توجه به این حدیث امام(ع) باید ساعتی را برای گذراندن زندگی با خانواده و اوقات فراغت و تفریح سالم باقی بگذارید. اگر تفریح سالم و مناسب در زندگی روزمره کسی نباشد آن زندگی به طور معمول پیش نمی‌رود بلکه دچار اختلال و افسردگی اعضای خانواده می‌شود.

وحیدپور در ادامه اظهار داشت: ساعتی برای رفت و آمد با برادران و افراد مطمئنه داشته باشید. وی افزود: رفت و آمد با این برادران دینی سه شرط دارد: معرف عیب‌ها به خودمان باشند، ظاهر و باطن یک رنگ باشند، بهتر از ما باشند. اکر کسی این سه شرط را داشت قطعاً این فرد بهترین دوستان است.

سخنران جلسه خاطرنشان کرد:‌ همچنین ساعتی را برای لذت‌های خودتان باقی بگذارید، مثلاً اگر طوری برنامه‌ریزی کنید و زمانی برای لذت بردن از چیزی یا کسی نداشته باشید این زندگی هیچ طعمی ندارد. حرام نبودن، عدم زیاد‌ه‌روی، در شأن فرد بودن سه شرط برای لذت‌ها بود که وحیدپور بدان‌ اشاره نمود.

گفتنی است مداحی در رثای حضرت معصومه(س) هم از برنامه‌های دیگر این جلسه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا