یزدفردا"مدیر عامل فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) یزد: امام زمان(عج) از ما خواسته‌اند که برای ظهورشان دعا کنیم پس ما نیز موظفیم امر ایشان را اطاعت نماییم و خود را به عنوان یک دعاگو بسازیم. اگر چنین کردیم و با اضطرار یک مصیبت‌زده که بار سنگین دوری امام و پدرش را به دوش می‌کشد عاجزانه به درگاه الهی دعا کردیم و ناله و ندبه سردادیم بدون شک خدا دعای ما را اجابت خواهد کرد و موانع ظهور به طور چشمگیر و باسرعت برداشته خواهد شد.

خبرنگار فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج)؛ دانش‌پژوهان دوره تربیت مربی مهدویت پنجشنبه هفدهم دی‌ماه در چهارمین جلسه این دوره با مفهوم استغاثه و اهمیت آن در ظهور آشنا شدند. محمدعلی کریمی؛ مدیر عامل فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) در جمع دانش‌پژوهان دوره تربیت مربی مهدویت پیرامون استغاثه و تأثیر آن در ظهور با دانش‌پژوهان سخن گفت.

محمدعلی کریمی با اشاره به معنای استغاثه، نقش و اهمیت آن در از بین رفتن ظلم در بین بنی‌اسرائیل و همچنین رفع سختی‌های برخی از انبیا همچون حضرت ایوب و یونس(ع) را بیان نمود. وی در ادامه به تبیین نقش مهم استغاثه در ظهور  منجی عالم بشریت؛ حضرت مهدی موعود(عج) پرداخت و خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از سختی‌ها به سختی‌های دوران غیبت نمی‌رسد. استغاثه‌های انبیاء و ائمه(ع) به شکل کامل در استغاثه برای ظهور منجی معنا پیدا می‌کند با ظهور امام زمان(عج) است که ریشة تمام ظلم‌ها کنده می‌شود و مردم از چنگ ستمگران‌ رها می‌شوند. این همان گشایشی است که باید برای تحقق آن دعا و استغاثه کرد. اگر ظهور امام عصر(عج) که فرج نامیده می‌شود پیش آید، برای مردم جهان فرج پیش می‌آید و آن روزگار، بسیار مبارک است.

مدیر عامل فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) با برشمردن شمه‌ای از فجایع کنونی جهان گفت:‌ آیا هنوز نیاز به امام زمان(عج) و منجی و نجات‌بخش جهان را حس نکرده‌ایم؟ امام زمان(عج) از ما خواسته‌اند که برای ظهورشان دعا کنیم پس ما نیز موظفیم امر ایشان را اطاعت نماییم و خود را به عنوان یک دعاگو بسازیم. اگر چنین کردیم و با اضطرار یک مصیبت‌زده که بار سنگین دوری امام و پدرش را به دوش می‌کشد عاجزانه به درگاه الهی دعا کردیم و ناله و ندبه سر دادیم بدون شک خداوند دعای ما را اجابت خواهد کرد و موانع ظهور به طور چشمگیر و باسرعت برداشته خواهد شد.

کریمی فوائد فردی استغاثه برای ظهور را اینگونه برشمرد: کسی که برای ظهور دعا کند حکمران بهشت می‌شود، مورد شفای حضرت زهرا(س) است، ثواب انتقام خون امام حسین(ع) را دارد، هم درجه امام علی(ع) است و... وی افزود:‌ از فوائد اجتماعی آن نیز برداشته شدن فشار از امام زمان(عج) می‌باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا