یزدفردا"کتاب «استغاثه،‌ رمز نزدیکی ظهور» اثر جدید واحد پژوهش فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) توسط انتشارات سیمای خورشید به چاپ رسید.

«استغاثه،‌ رمز نزدیکی ظهور»  اثری از واحد پژوهش فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) است که به تازگی توسط انتشارات سیمای خورشید منتشر شده است.

به گفته مسئول واحد پژوهش فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) در این اثر سعی شده به بررسی ریشه‌ای استغاثه، شرایط و اهداف آن و نقش استغاثه در نزدیکی ظهور پرداخته شود تا گامی هر چند کوچک اما مؤثر در راستای تعالی ارزش‌های مهدوی و زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت؛ حضرت مهدی موعود(عج) برداریم.

وی اضافه کرد:‌ «استغاثه،‌ رمز نزدیکی ظهور» در قالب 8 فصل تنظیم گردیده است. در این کتاب مؤلفین ابتدا به طرح بحث هدف آفرینش و حقیقت زندگی و تببین نقش امام در این زمینه پرداخته و سپس با ترسیم و تشریح وضعیت جهان ضرورت استغاثه برای ظهور بقیه‌الله الاعظم(عج) را برای مخاطب روشن می‌نمایند. بعد از آن نیز به تبیین معنای استغاثه، مراحل وصول به آن، اهداف استغاثه، شرایط اجابت استغاثه و.... می‌پردازند.

در بخشی از این کتاب به تشریح وضعیت جهان پرداخته شده و وقایع و فجایعی که در حال رخ دادن است ذکر می‌شود تا مخاطب با نظر به این حوادث و فجایع به اهمیت موضوع ظهور حضرت مهدی(عج) پی ببرد و این امر موجب ایجاد موج استغاثه و فریادرس‌خواهی در جامعه گردد. از جمله وقایعی که در این کتاب بدان‌ها اشاره شده عبارتند از:‌ نسل‌کشی مسلمانان میانمار توسط بودائیان و سوزاندن کودکان و زنان آنها در گورهای دسته‌جمعی، کشته شدن هزاران زن و کودک و مرد غیرنظامی و بی‌گناه پاکستانی و افغانستانی، اشغال وحشیانه سوریه توسط گروه‌های تکفیری تروریستی، حمله گروه‌های تکفیری در عراق و کشته شدن غیر نظامیان و شیعیان این کشور به طرز وحشیانه و تهدید به تخریب حرم‌های ائمه(ع)، تجاوز و تعدی به زنان و ناموس شیعه،‌ سرکوب و فشارهای زیاد آل‌خلیفه و آل‌سعود بر شیعیان بحرین،‌ حمله وحشیانه آل‌سعود به یمن و نسل‌کشی شیعیان یمنی، سرکوب معترضان در آمریکا و اروپا، سیل‌ها و طوفان‌های پی‌درپی و زلزله‌، اوضاع نابسامان اقتصادی در غرب و تقسیم ناعادلانه ثروت و...

 گفتنی است«استغاثه،‌ رمز نزدیکی ظهور» در 2500 نسخه و در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا