یزد فردا:به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و با توجه به تجربه موفقدانشگاه علوم پزشکی یزد در برگزاری بیمارستانهای ثابت و صحرایی و به منظور ارتقای سطح سلامت مردم، حفظ انسجام و ارزیابی میزان آمادگی تیم های اضطرار،چهار بیمارستان ثابت شهدای جامعه پزشکی افتتاح گردید.

به گزارش واحد دریافت خبر یزد فردا: مراسم افتتاحیه همزمان این چهار بیمارستان در شهرستانهای ابرکوه، خاتم، اردکان(عقدا) و میبد(ندوشن) از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور مسئولین دانشگاه، فرمانده سپاه الغدیر استان، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و نماینده مردم یزد و اشکذر برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: امروز،کیفیت ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و مهمترین دستاورد برپایی بیمارستان های ثابت و صحرایی، نهادینه کردن روحیه اخلاق محوری و ایثار محوریدر جامعه پزشکی استان است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در این مراسم ضمن تشکر از اقدامات و پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی یزد در اجرای شایسته و مطلوب طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان و تسری اجرای این طرح به حوزه بهداشت- که به تازگی همزمان با 16 استان در کشور به اجرا درآمده- اظهار داشت: تامین اعتبار تداوم اجرای این طرح در سیاست های برنامه ششم توسعه و برنامه ریزی سال 95 بودجه کشور، پیش بینی شده و  شخص وزیر بهداشت به استان یزد به عنوان قطب د رمان کشور، نگاه ویژه دارد.

سومین بیمارستان ثابت شهدای جامعه پزشکی در حالی برگزار می گردد که خدمات تخصصی، فوق تخصصی و عمومی به صورت کاملا رایگان به مردم چهار شهر و شهرستان ارائه می گردد. این خدمات شامل دندانپزشکی، پزشکی، آموزش های بهداشتی به دانش آموزان مدارس و  پایش سلامت جمعیت زنان  و مردان این مناطق توسط تیم اعزامی هلال احمر می باشد.

همزمان با این بیمارستانها، تیم های عمومی نیز، جهت ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به روستاهای اطراف شهرستانهای مزبور اعزام میشوند.

دومین بیمارستان ثابت در سال اول برپایی با ویزیت 4000 نفر درشهرستان خاتم و در سال دوم نیز با ویزیت 2400 نفر در شهرستان بهاباد و با همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

شایان ذکر است که سومین بیمارستان صحرایی شهدای جامعه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد در آذر ماه سالجاری همزمان با هفته بسیج راه اندازی شد و با ویزیت بیش از 16 هزار نفر و ارجاع 400 بیمار به بیمارستانهای دولتی، رتبه نخست کشوری را برای سومین بار متوالی کسب نمود.

همچنین پنجمین بیمارستان ثابت در سال 94 از تاریخ 21 تا 23 بهمن ماه در استان هرمزگان و جزایر ابوموسی و تنب بزرگ برپا می شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا