استاندار يزد گفت: ضروري است فرهنگ مطالعه كتاب و کتاب‌خوانی در بين نسل نوجوان و جوان ترويج يافته و فراگير شود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، عصر سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه، پنجمين جلسه مشترك كارگروه فرهنگي اجتماعي استان و ستاد برگزاري نمايشگاه كتاب با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديران كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي و دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و اعضاي اين كارگروه در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن تبريك سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اظهار داشت: شايسته است به روش‌های مختلف احساس نياز و عطش كودكان، نوجوانان و جوانانمان را به مطالعه و کتاب‌خوانی افزايش دهيم تا خواندن كتاب در آن‌ها به يك عادت تبديل شود.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: اگر اين مهم تحقق يابد نسل جوان ما هرگز فرصت مطالعه را از دست نمی‌دهد و خواندن كتاب را رها نمی‌کند.
وي افزود: برگزاري نمايشگاه كتاب با حضور ناشران سرشناس می‌تواند به بخشي از اين نيازها پاسخ دهد و با ترويج فرهنگ كتاب و کتاب‌خوانی در جامعه می‌توانیم ارتقاء فرهنگ، امنيت، آرامش و سلامت را در استان تضمين كنيم.
ميرمحمدي تصريح كرد: لازم است در نمايشگاه كتاب به همه علايق و قشرهاي مختلف توجه شود و نيازهاي روحي و رواني كودكان، نوجوانان، جوانان و سالمندان مدنظر قرار گيرد.
استاندار يزد در پايان سخنان خود بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگي، هنري و رسانه‌ای استان در راستاي ايجاد انگيزه کتاب‌خوانی و اهداي كتاب در بين اقشار مختلف مردم تأكيد كرد.


دعوت از ناشران برتر در نمايشگاه كتاب


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار نيز در اين جلسه با اشاره به برگزاري نمايشگاه كتاب در اسفندماه سال جاری اظهار داشت: شايسته است از ناشران برتر و معروف كشور براي حضور در اين نمايشگاه دعوت كنيم.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: خوشبختانه ميزان استقبال از هفتمين نمايشگاه كتاب مطلوب بود اما با افزايش تخفيف نمايشگاه می‌توانیم شاهد حضور بيشتر مردم، دانشجويان و دانش آموزان در اين رويداد فرهنگي باشيم.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري نيز در اين نشست ترويج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان را خواستار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» گفت: می‌توانیم با برگزاري برنامه‌های متنوع در حوزه كتاب ازجمله معرفي نويسندگان و هنرمندان يزدي، معرفي جاذبه‌های تاريخي و طبيعي استان يزد و برگزاري کارگاه‌های آموزشي، قصه‌گویی و مادران کتاب‌خوان زمینه‌های جذابيت نمايشگاه كتاب امسال را افزايش دهيم.
گفتني است در ابتداي اين جلسه «علي غياثي ندوشن» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ضمن ارائه گزارشي از روند برگزاري هفتمين نمايشگاه كتاب استان در سال گذشته از برگزاري اين نمايشگاه در 320 غرفه و 50 هزار عنوان كتاب با حضور ناشران خارجي و داخلي در 10 اسفندماه سال جاری در محل دائمي نمایشگاه‌های يزد خبر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا