یزد فردا : بهزاد قره یاضی فوق دکتری ژنتیک گیاهی به عنوان یکی از میهمانان ویژه اولین همایش ملی شیمی، صنایع غذایی و محیط زیست در ارتقای کیفیت در سالن کنفرانس دکتر سلطانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به سخرانی علمی پرداخت و محصولات تراریخته را سالم وبدون ضرر برای انسان برشمرد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزد فردا: در این همایش با بررسی محصولات و کشاورزی ارگانیک و تراریخته، محصولات تراریخته را سالم و مصرف آن‌ها را بدون ضرر برای انسان بر شمرد. 
این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به پیشینه تاریخی و علمی محصولات ارگانیک و محصولات کشاورزی تراریخته گفت: بسیاری از افراد بر این باورند که محصولات ارگانیک که انسان در تولید و تغذیه آن نقشی نداشته است، سالم‌تر محصولات تراریخته امروزی است در صورتی که بسیاری از این محصولات امروزی اگر بهینه سازی نشده بود اصلا قابل استفاده نبود. 
رئیس سابق دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی کشور در ادامه گفت: مقایسه جنبه‌های تغذیه‌ای و زیست محیطی محصولات کشاورزی دارای قدمت ۱۰ هزار ساله در ایران است که توسط یک دانشمند اسلامی صورت گرفته است و امروز کشور ما در زمره کشورهایی است که محصولات کشاورزی تراریختهرا تولید انبوه می‌کند. 
دبیر کارگروه تخصصی فناوری زیستی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به فناوری هراسان داخل کشور در مواجهه با این تکنولوژی گفت: برخی افراد معتقدند محصولات تهیه شده از این فرایند دارای عوارض است اما بیوتکنولوژی فناوری در خور و مهم و تاثیر گذار است و به حمد الله این مساله مورد تایید و حمایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است. 
نامبرده در ادامه به بحث اصلاح نباتات پرداخت و گفت: امروزه این علم درتمامی دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است چرا که این فناوری می‌تواند محصولات با کیفیت و محیط زندگی را نجات دهد. 
نامبرده در پایان با بررسی تخصصی این تکنولوژی گفت: غالبا محصولات ارگانیک قبل از مصرف تست نمی‌شوند اما این محصولات اصلاح شده هم در فرایند تولید پس از تولید تست و آزمایش می‌شوند.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا