مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این دفتر و همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی مجمع زنان کارآفرین استان تشکیل می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نخستین کمیته تخصصی اشتغال بانوان استان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و تعدادی از فعالان در حوزه اشتغال و کارآفرینی بانوان در استان تشکیل شد.
«فخرالسادات خامسی هامانه» در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر، بابیان اینکه نقش زنان در تولید ملی و اقتصاد امری غیرقابل‌انکار است؛ افزود: ایجاد اشتغال پایدار و افزایش نرخ مشارکت زنان در عرصه‌های اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی و اصلاح فضای کسب‌وکار زنان یکی از مباحث موردتوجه دولت تدبیر و امید است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به وجود دختران دانش‌آموخته جویای کار در استان، بیان داشت: تغییر بنیان سیاست‌های معطوف به جنسیت یک ضرورت است.
وی اضافه کرد: باید با استفاده از برخی ظرفیت‌ها مانند فضاهای مجازی و فنّاوری‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات برای آشنا نمودن نسل جوان با فرصت‌های شغلی متناسب با نیاز جامعه و نیز رونق بخشیدن به فضاهای کسب‌وکار بانوان استفاده نمود.
وی حضور زنان کارآفرین و صنعتگر در استان را یک فرصت برشمرد و اظهار داشت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با همکاری نهادهایی چون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق بازرگانی تشکیل مجمع زنان کارآفرین را در دستور کار خود قرار داده است و به‌زودی این مجمع با حضور اعضایی از بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی و نیز نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی شروع به کار خواهد نمود.
وی اضافه کرد: هدف از تشکیل این مجمع، تقویت کارآفرینی و اشتغال بانوان و حمایت از زنان کارآفرین در استان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیر رونق اقتصادی خانواده‌ها بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تأکید نمود: اصلاح زیرساخت‌های اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها تأثیر خواهد داشت و مباحث اقتصادی و اجتماعی را نباید مقوله‌هایی جدای از هم تصور نمود‌
وی اضافه کرد: در بررسی وضعیت اشتغال و کارآفرینی بانوان در استان، باید به مباحثی چون اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد، ساماندهی اشتغال زنان سرپرست خانوار، تقویت مشاغل خانگی باهدف تحکیم بنیان خانواده‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با نیازهای جامعه برای دانش‌آموختگان، پیشگیری از خشونت‌های اقتصادی برزنان و ساماندهی و حمایت از زنان تولیدکننده روستایی و عشایری توجه نمود.
وی افزود: برپایی بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان با هدایت و مدیریت شهرداری‌ها در شهرستان‌ها یکی از برنامه‌های کوتاه‌مدت در این حوزه است که رفع بخشی از این دغدغه‌ها را پوشش خواهد داد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همچنین از تشکیل مجمع خیرین اشتغال باهدف ساماندهی و حمایت از اشتغال جوانان در استان با محوریت اداره کل ورزش و جوانان دز استان دز آینده‌ای نزدیک خبر داد.
در ادامه جلسه هریک از حاضرین، نظرات خود درزمینهٔ فرصت‌ها و چالش‌های موجود درزمینهٔ اشتغال بانوان در استان ارائه نمودند و راهکارهای پیشنهادی خود در این مباحث را مطرح کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا