یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس"پلیس استان یزد" با اقدامات پيشگيرانه صورت گرفته توسط پليس اشکذر ميزان کشف خودرو و موتورسيكلت سرقتي در اشکذر در ایام نوروز امسال بيش از 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است. 
 سرهنگ "حسن ثقفي" فرمانده انتظامي شهرستان اشکذر به واحد دریافت خبر یزدفردا" گفت: با اقدامات پيشگيرانه توسط پليس و همكاري خوب مردم ایام نوروز ضمن عدم وقوع هرگونه سرقت وسايل نقليه موتوري و خودرويي ميزان کشف خودرو و موتورسيكلت سرقتي در اشکذر امسال بيش از 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است. 
وي در ادامه به منظور رعايت برخي موارد در زمينه پيشگيري از سرقت موتورسيكلت به شهروندان گفت: درصورت امكان موتورسيكلت خود را در پاركينگ‏هاى عمومى كه داراى مسئول مشخص است پارك كرده و موتورسيكلت خود را به هنگام پارك کردن به تجهيزات ايمنى و بازدارنده مجهز كرده با قفل و زنجير آنرا به شيئى ثابت و محكم وصل كنيد. 
اين مقام انتظامي ادامه داد: از تحويل موتورسيكلت به اشخاص ناشناس حتى براى چند دقيقه كوتاه خوددارى كرده و از خريد موتورسيكلت بصورت قولنامه‏اى مخصوصاً از افراد ناشناس خوددارى نموده و معامله را در دفتر اسناد رسمى به ثبت برسانيد تا در صورت سوء استفاده عواقب قانونى آن متوجه شما نگردد. 
سرهنگ ثقفي افزود: در صورت سرقت موتورسيكلت خود چون احتمال استفاده نامشروع و حتى ضد امنيتى از موتورسيكلت مي‏رود، بنابراين سريعا به نزديكترين حوزه يا كلانترى محل مراجعه و مشخصات كامل موتورسيكلت اعم از شماره انتظامي، شماره موتور، شماره بدنه، رنگ، مدل و سيستم آن را برابر اسناد مالكيت اعلام كنيد.
فرمانده انتظامي شهرستان اشکذر در پايان خاطر نشان كرد: اعتماد مردم به پليس مهمترين سرمايه پليس است و نيروي انتظامي نيز همواره در كنار مردم و با همكاري آنها در راستاي تحقق امنيت اجتماعي گام بر مي دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا