یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"رئيس پليس فتا ايلام در خصوص شگرد هاي مجرمانه کلاهبرداري "وب سايت‌هاي جعلي " هشدار داد. 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرگرد "علي عباسي کساني" در اين خصوص اظهار داشت: امروزه کلاهبرداران اينترنتي با روش هاي متعدد سعي در جلب اعتماد افراد و سپس اقدام به سرقت اطلاعات مالي وشخصي افراد مي نمايند. 
وي در ادامه بيان داشت : اخيرا کلاهبرداري هايي در قالب فروش نرم افزارهاي امنيتي جعلي به وقوع پيوسته است .
رئيس پليس فتا استان افزود: آنها وب سايت‌هاي جعلي را ايجاد مي‌کنند که پيشنهاد پويش‌هاي امنيتي رايگان را در رايانه شما مي دهند؛به همين جهت،براي اينکه شما را متقاعد به آلوده بودن رايانه تان کنند پيام‌هاي هشدار آميزي را نشان و سپس تلاش مي کنند که نرم افزاري را براي حل اين مشکل به شما بفروشند.
اين مقام انتظامي گفت: در خوشبينانه ترين حالت، اين دسته از نرم افزارها، نرم افزارهاي کم اهميت و يا در جاي ديگر به صورت رايگان در دسترس هستند و در بدبينانه ترين حالت نيز اين نرم افزارها،بدافزارهايي هستند و براي فراهم کردن امکان دسترسي مجرمين به رايانه و اطلاعات شخصي شما طراحي شده‌اند.
سرگرد کساني خاطر نشان کرد: اولين اقدام اين دست از کلاهبرداران بدست آوردن شماره تلفن قرباني و برقراري تماس تلفني وبا استفاده از روش هاي مهندسي اجتماعي و جلب اعتماد قرباني و در گام بعدي فرد قرباني را وادار مي نمايند که در سايت جعلي طراحي شده اطلاعات شخصي و مالي خود را به بهانه پشتيباني اين شرکت از نر م افزارهاي جعلي به فروش رفته وارد نمايند.
رئيس پليس فتا استان ايلام در پايان در توصيه به کاربران فضاي سايبر گفت: هرگز به شرکت ها و افرادي که به بهانه پشتيباني فردي اقدام به تماس تلفني يا پيامک مي نمايند اعتماد نکرده و تا از صحت و معتبر بودن شرکت اطمينان لازم را کسب ننموده ،هيچ گونه اطلاعات و پولي را ارسال ودر اختيار اين گونه افراد قرار ندهيد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا