رئيس و اعضاي انجمن جوش كاري و آزمايش هاي غيرمخرب ايران با حضور در سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد در نشست مشتركي با رئيس و اعضاي هيئت رئيسه اين سازمان شركت كردند.
به گزارش روابط عمومي سازمان در آغاز اين ديدار آقاي مهندس ادب آوازه رئيس اين انجمن با ابراز اميدواري براي ضابطه مند شدن هر چه بيشتر فعاليتهاي اجرايي بازرسي و كنترل كيفيت سازه هاي فلزي ساختمان، آمادگي خود و همكارانش را براي هرگونه مساعدت اعلام كرد.
بگفته وي مشاركت در بازنگري استانداردهاي ملي بويژه در شاخه جوشكاري و آزمايش هاي غيرمخرب در دستور كار اين انجمن است.
در اين نشست اعلام شد عواملی چون نيروي انساني، تجهيزات و ماشين آلات، روش ها و بالاخره مشتريان و مواد اوليه نقش اصلي را در كيفيت جوشكاري دارند و بايستي براي هر يك از آنها استانداردهاي خاص تعريف شود.
مهندس فرشيد رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يزد در اين نشست با اعلام آمادگي سازمان براي همكاري در ارتقاء مهارت هاي حرفه اي و بازآموزي مهندسان، از انجمن جوشكاري ايران خواست مدرسان با تجربه خود را براي اين منظور به استانها اعزام كند.
دكتر جواهري نايب رئيس اول سازمان نيز جوشكاري را تركيبي از هنر و تخصص و تجربه توصيف كرد و گفت: ما بايد روي آموزش مهندسان سرمايه گذاري كنيم تا آنها براي نظارت و كنترل كار جوشكاران توان علمي و تجربي كافي داشته باشند.
به گفته وي تا چند سال قبل در جوشكاري، روي عامل مقاومت تأكيد مي شد اما اكنون آئين نامه ها روي ضوابط شكل پذيري و تغيير شكل ها تمركز كرده اند و در اين زمينه جوشكاري حرف اول را مي زند.
نايب رئيس اول سازمان ابراز اميدواري كرد همانگونه كه براي معماران تجربي دوره هاي آموزشي گذاشته شده و در همايش هاي اختصاصي آنان، عواقب ساخت و سازهاي غيراصولي بصورت فيلم هاي مستند زلزله تشريح شده است، بايد براي جوشكاران نيز برنامه هاي مشابه تدارك شود.
اين مدرس دانشگاه و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد تفت همچنين با اشاره به انجام تست هاي لرزه اي در اين دانشگاه كه براي اولين بار در كشور صورت گرفته دانشگاه آزاد تفت را به عنوان مركز تحقيقات عمران كشور معرفي كرد و گفت: در مسابقات سراسري بتن كه امسال در اين دانشگاه برگزار شد، نقش آموزشهاي مربوط به جوش براي دانشجويان به خوبي محسوس بود.
در ادامه، آقاي مهندس زيني خزانه دار و مسئول امور پژوهشي سازمان با اشاره به اهميت جوش در ساختمانها بويژه ساختمانهاي اسكلت فلزي گفت:امروزه تكنولوژي با جوشكاري آميخته است و لازم است جوشكاران استان با همكاري انجمن جوش كشور ساماندهي شوند و يك بانك اطلاعات جوش كه قابل دسترسي براي متقاضيان باشد تأسيس گردد.
در این نشست آقاي مهندس اسدي نايب رئيس دوم سازمان با تأكيد بر دو موضوع آموزش و بازرسي در زمينه جوشكاري خواستار تربيت مجريان جوش و مهندسان بازرس با همكاري اداره كل استاندارد و انجمن جوش ايران و سازمان آموزش فني و حرفه اي شد.
وي همچنين ترويج فرهنگ اخلاق حرفه اي در ميان جوشكاران براي افزايش كيفيت كار آنان را ضروري توصيف كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا