یزدفردا"مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به معرفی گمرک یزد به عنوان گمرک تخصصی بذر و نهال، گفت: از ابتدای اردیبهشت سال جاری مجوزهای لازم برای ترخیص قطعی بذر و نهال در این گمرک صادر می شود.  

  حسن یاسری با بیان اینکه واردکنندگان از این پس می توانند بذر و نهال را از گمرک استان یزد ترخیص قطعی کنند، خاطرنشان کرد: با اخذ مجوز لازم برای ترخیص بذر و نهال از گمرک استان یزد دیگر نیازی نیست تجار و بازرگانان برای ترخیص کالای خود به سایر گمرکات مراجعه کنند.
مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به اینکه سال گذشته نیز مجوز لازم برای ترخیص رایانه و قطعات مربوطه از گمرک استان یزد صادر شد تصریح کرد: واردکنندگان رایانه و قطعات مربوط به آن نیز می توانند تشریفات گمرکی خود را در گمرک یزد انجام دهند.
وی اضافه کرد: گمرک یزد درصدد است مجوز ترخیص موبایل و لوازم پزشکی را دریافت کند تا ضمن رونق کسب و کار در استان یزد از رفت وآمد تجار به شهرهای دیگر جلوگیری کند.
یاسری تکمیل سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، الکترونیکی کردن فرآیندها و مکاتبات، ارتباط الکترونیکی با سازمان های همجوار جهت دریافت مجوزها و استعلام ها را از جمله فعالیت های گمرک جهت رونق کسب و کار در یکسال گذشته توصیف کرد.
مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه اکنون گمرک با سازمان های مرتبط در تجارت خارجی ارتباط سیستمی و الکترونیکی تحت سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی دارد افزود: الکترونیکی شدن مکاتبات بین گمرک و سازمان های همجوار فرایند تجارت خارجی را تسهیل و ضمن تسریع در کار تجار و بازرگانان امکان جعل و سوء استفاده را از بین می برد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا