یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"پليس فتا خراسان جنوبي به شهروندان هشدار داد : کدهاي فعال سازي عضويت در شبکه هاي اجتماعي را در اختيار ديگران قرار ندهيد. 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"امروزه مجرمان سايبري تحت نام ديگران در شبکه هاي اجتماعي صفحه کاربري ايجاد کرده و براي ديگر کاربران ايجاد مزاحمت مي کنند.
اين مجرمان با ارسال پيامک هايي با موضوعاتي مانند برنده شدن در قرعه کشي ويا تهديد به مسدود شدن حساب کاربري،از قربانيان درخواست دارند کد 4 رقمي که براي آنها ارسال مي شود را به همين شماره ارسال(forward) کنند. 
اين افراد به محض دريافت کد ارسالي از جانب قرباني، اقدام به ايجاد صفحات مختلف در شبکه هاي اجتماعي نموده و براي سايرين ايجاد مزاحمت مي کنند.
و در روشي ديگر اين امر از طريق ايميل نيز صورت مي گيرد،به گونه اي که برخي شبکه هاي اجتماعي براي عضويت فرد کد را با ايميل ارسال مي کنند، لذا مجرمان سايبري در تماس با شما از طريق ايميل خواهان ارسال اين ايميل ها و عکس شما هستند تا بتوانند صفحه ايجاد شده در شبکه اجتماعي با مشخصات و عکس شما را فعال کنند. 
در اين صورت شهروندان مطلع باشند که هرگونه سوءاستفاده از خط تلفن شما و ساخت هرگونه صفحه در شبکه هاي اجتماعي با مشخصات شما مثل شماره تلفن، عکس، آدرس ايميل تان، در صورت ايجاد مزاحمت، شما را در برابر قاضي قرار داده و مسئول رفتار مجرمانه سودجويان سايبري هستيد.
از اين رو به شهروندان توصيه مي شود جهت جلوگيري از اين نوع کلاهبرداري نکات ذيل را رعايت کنند:
*شماره يا کدي که براي شما از شماره هاي ناشناس ارسال مي شود تحت هيچ عنوان به افرادي که با شما تماس گرفته و خواهان دانستن اين کدها هستند براي آنها ارسال نکنيد 
*عکس خود را در اختيار اين افراد نگذاريد. 
*تحت هيچ عنوان ايميل هايي که شامل کدهاي عضويت هستند براي هيچ کس ارسال نکنيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا