شمع وجود معلم است که می سوزد تا به دیگران روشنائی دانش بخشد معلم این موجود فداکار چون درختی میماند که دیگران در سایه سارش به آرامش می رسند.

او زلال چشمه جوشان معرفت است و نور زندگی بخش در تاریکی وجود انسانهاست. همه روزها روز معلم و علم آموزی و دانش اندوزی است چرا که قصه عالم و علم و متعلم هیچوقت به پایان نمی رسد و تا انسان است علم آموزی و احتیاج به معلم نیز هست.

روز دوازدهم اردیبهشت که روز معلم نامیده شده است وقتی ارزش آن کامل می شود که با خون مقدس معلم و معلمان این سرزمین عجین شده باشد. و خون پاک شهید مطهری این استاد علم و معرفت که امام خمینی(ره) در سوگ این شاگرد بی بدیلش به سوگ نشست بیانگر حرکت خون معلمان در طول تاریخ است. از آن کودکی که الف می آموزد تا آن میرمردی که زانوی تلمذ در محضر استادش می زند همگی مدیون اعتبار و ایثار معلم در آموختن علم و دانش هستند و این یعنی برتر از مهر پدر و محبت مادر.

اینجانب این روز ارجمند را به همه معلمان محترم و شریف تبریک و تهنیت عرض می کنم و «به این عزیزان توصیه می کنم تأسی به مولای متقیان که اولین اقدام در تربیت امام حسن مجتبی(ع) تحکیم مبانی دین و زنده کردن فطرت توحیدی و آموزش قرآن و صفا دادن ذهن فرزندش به نور ایمان و قرآن بود، این معلمان عزیز نیز این نونهالان باغ توحید را به زیور شناخت خدا و معرفت دینی مٌزیّن کنند زیرا این عزیزان را باید در مقابل این همه القاعات، مسمومیت و بی دینی مصونیت بخشید» برای همه معلمان و اساتید آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.


«سايه مقام معظم رهبري مستدام باد»
ومن الله التوفیق
محمد رضا ناصری
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا