مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگی استانداري يزد گفت : طرح نظام جامع فرهنگی شهرستان یزد در سال 93 با هدف واکاوی حوزه فرهنگ و مصرف فرهنگی خانواده ها در شهرستان یزد ، ایجاد شد .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، جلسه هماهنگی و تکمیل طرح پژوهشی "طراحی نظام جامع فرهنگی شهرستان یزد " ، با حضور مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگی استانداري يزد و جمعی از نمایندگان سازمانهای فرهنگی یزد ، در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد .
"مجید جوادیان زاده"  در این جلسه اظهار داشت : در چند سال گذشته توجه خوبی به مباحث پژوهش های اجتماعی و فرهنگی شده اما پژوهش های اجتماعی همیشه پررنگ تر از حوزه فرهنگ بوده و مظلومیت فرهنگ نیز در این بخش مشخص است.
وی ادامه داد : ماهیت حوزه فرهنگی به خاطر پیچیدگی و کیفی بودن بخش فرهنگ است و اینکه این حوزه کمتر درگیر آمار و ارقام می شود  ونمی توان آن را در قالب آمار توصیف کرد.
جوادیان زاده افزود : عمدتا در حوزه های اداری کمتر به مباحث پژوهش فرهنگی پرداخته می شود و تعاریف کامل و بنیادی از فرهنگ نیز وجود نداشته یا دارای ابهام است.
وی با اشاره به ضرورت تبیین تعاریف فرهنگی و وضعیت مطلوب آن خاطر نشان ساخت : تولید سندی برای مشخص کردن وضعیت فعلی فرهنگ یزد ، ارائه برنامه و راهکارهای مناسب و تعیین چشم اندار مطلوب حوزه فرهنگ، از اهداف دیگر این طرح است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا