یزدفردا"داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای موسسات فناور پارک علم و فناوری یزد در حوزه آب، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان، اظهار داشت: یکی از حوزه های تمرکز پارک یزد مانند اکثر پارک های کشور و الگوهای خارجی، چالش ها و مسائل منطقه ای است.

وی افزود: به همین دلیل از سال 93 حوزه تمرکز پارک یزد، توجه به  توسعه فناوری در حوزه آب به ویژه در بخش مصرف قرار گرفته و بر اساس این سیاست، مرکز توسعه فناوری آب ایجاد شد.
پورسراجیان با بیان اینکه اقتصادی کردن فناوری در حوزه آب به ویژه در بخش اقتصاد خرد، هدف اصلي پارک يزد در اين حوزه است گفت: نمونه های مدیریت مصرف و تبدیل آن به کسب و کارهای اقتصادی را  می توان در 14 موسسه مستقر در پارک که محصولاتشان را در نمایشگاه به نمایش گذاشته اند، مشاهده کرد.
وی تصریح کرد: فعالیت اقتصادی و توسعه زمینه فعالیت برای شرکت های پارک، همراه با فرهنگ سازی، حساس سازی اجتماعی و توسعه ارتباطات و هم افزایی بین تمام نهادهای موثر در حوزه مدیریت منابع آبی صورت خواهد گرفت.
رئیس پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه پر واضح است که دغدغه آب در مجموعه استان، هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی به صورت همگرا و هماهنگ وجود دارد، ابراز امیدواری کرد : نتیجه این فعالیت ها منجر به حل مسائل آب و زمینه ساز رشد و توسعه منطقه شود.
وی با تاکید بر اینکه تغییر جهت به سمت صنایع با تکنولوژی بالا و کم آبخواه راه حل استان برای توسعه پایدار و متوازن بوده و شرکت های پارک تجلی این تغییر جهت هستند، گفت: امید آن است که همه دستگاه های استان برای اجرای قوانین حمایتی از شرکت های فناور، پارک را یاری دهند.
رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان  نیز در این جلسه از در اولویت قرار گرفتن طرح های مرتبط با حوزه آب برای دریافت تسهیلات این صندوق خبر داد و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به سبب اعتماد و حمایت از پژوهش و فناوری استان تقدیر کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا