یزدفردا"مدیر کل مشارکت های مردمی بهزیستی کشور در جمع خیرین استان گفت: بهزیستی با تعدد وظایف روبروست و اگر همدلی خیرین نباشد نمی تواند در اجرای وظایف قدم بردارد.  

بی نظیر جلالی حمایت و همراهی خیرین را ضروری دانست و گفت: موسسات خیریه سالهای سال است که با بهزیستی گره خورده اند و مددجویان روز به روز نیازهایشان بیشتر می شود و ما قدردان زحمات خیرین هستیم.

وي در بخش ديگري از سخنانش افزود: ميزان كمك‌هاي نقدي مردمي به بهزيستي در سال گذشته با 41 درصد رشد نسبت به مدت مشابه معادل 154 ميليارد تومان بوده كه البته با احتساب كمك‌هاي غير نقدي اين رقم به 478 ميليارد تومان در سال گذشته رسيده است.

مدیر کل مشارکت های مردمی بهزیستی کشور خاطرنشان كرد: كمك‌هاي حاصل از مشاركت‌هاي مردمي به بهزيستي براساس نيازهاي جامعه هدف سازمان هزينه مي‌شود، ضمن اين كه برخي از خيرين گاهاً با نيتي خاص مشاركت مي‌كنند كه بر همان اساس نيز هزينه مي‌شود.

جلالي همچنين اعلام كرد: بيشترين كمك‌هاي مردمي در مقوله‌هايي مانند توانبخشي و توان‌افزايي، تامين شغل و مسكن مددجويان بهزيستي هزينه و مصروف مي‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان یزد هم در این نشست با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و توجه بیشتر به دردمندان جامعه گفت: این ماه فرصت بسیار مناسبی است تا خودمان را  به دردمندان جامعه نزدیک ببینیم و مسبب خیر باشیم و سفره خیر را گسترده کنیم.

دکتر جلیل عفتی افزود: بعد از انقلاب کار خیر را دولتی کردیم و امروز می بینیم با این منابع و امکانات که دولت دارد یک هزارم نیازها را نمی تواند پاسخگو باشد به نوعی رفع تکلیف کردیم در حالیکه مسیر و راه خیر به دولت واگذار کردن اشتباه است و باید مردمی انجام شود.

وی اظهارداشت: 400 نفر از معلولین که خانواده از نگهداری آنها عاجز هستند در مراکز غیردولتی به بهترین شکل خدمات می گیرند و خیرین با مشارکت خود در این مراکز موجب رشد ارائه خدمات شده اند.

عفتی در پایان خواستار تشکیل خانه خیرین استان یزد شد و از خیرین خواست با همت خود این خانه شکل بگیرد تا خیرین در کنار هم و ضمن برپایی نشست ها، با نظرات و پیشنهادات ارزنده خود بهزیستی را در ارائه خدمات یاری نمایند. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا