یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد يزد- رئيس پليس فتا استان گفت: افرادي كه به ازدواج اينترنتي تن مي دهند در برخي موارد نيز مي ‌دانند که علايقِ ناشي از احساسات ناپايدار موجبات ازدواج را فراهم کرده است. 
 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ "حسين رضايي" افزود: امروزه بزرگترين دغدغه نوجوانان و جوانان و چه بسا اکثر خانواده ها مسئله ازدواج مي باشد و از سويي با گرايش مردم بسوي شبکه هاي اجتماعي اعم از تلگرام، واتس آپ، تانگو و ... شرايطي فراهم شده تا مردم در امر ازدواج نيز با تکيه بر اين فضا مراحل شناخت را طي کنند.
وي ادامه داد: حال اينکه اين کار درست مي باشد يا خير خود بحثي مهم و قابل بررسي از سوي کارشناسان مسائل خانواده مي باشد به طور معمول ازدواج‌هاي اينترنتي معمولا با انگيزه دوست‌يابي آغاز مي‌شود و پس از مدتي با اصرار يکي از طرفين به ازدواج، فرد براي تداوم رابطه حاضر به پذيرش آن شده است. 
رضايي گفت: افرادي كه به ازدواج اينترنتي تن مي دهند در برخي موارد نيز مي ‌دانند که علايقِ ناشي از احساسات ناپايدار موجبات ازدواج را فراهم کرده است. 
وي افزود: با توجه به اينكه تأثيرات و پيامدهاي مثبت و منفي اينترنت به عنوان يک پديده نوين در اجتماعات انساني در حال گسترش است، هر روز از سوي صاحب ‌نظران و رسانه ‌ها نقش مثبت اينترنت در توسعه اقتصادي و نقش منفي آن در مسائل فرهنگي برجسته ‌سازي مي ‌شود و در جهت بهبود آثار مثبت و کاهش پيامد هاي منفي اينترنت نظرات و پيشنهادات فراواني ارائه مي‌ شود. 
سرهنگ رضايي گفت: امروزه آن چه مي‌ تواند در فضاي مجازي نسبت به فساد اخلاقي خطرناک ‌تر تلقي گردد، ارتباطي است که از طريق شبكه هاي اجتماعي موبايلي و چت خصوصي بين افراد مختلف برقرار مي ‌شود و در برخي موارد صدمات زيادي به وجود مي‌آورد. 
وي ادامه داد: در اين شبكه ها که معمولاً امکان ارتباط در آن با نام‌ هاي جعلي و مجهول وجود دارد، مي ‌تواند زمينه‌ هاي لازم را براي ايجاد برخي از مفاسد اجتماعي به وجود آورد و در چت كردن، مردي سالخورده مي‌تواند خود را مردي جوان معرفي کند. 
رئيس پليس فتا استان يزد خاطرنشان کرد: به جرأت مي ‌توان گفت که خطر شبکه هاي اجتماعي تلفن همراه به مراتب بيشتر از سايت‌هاي غيراخلاقي موجود در اينترنت است و بي‌اطلاعي بعضي خانواده‌ها از اين موضوع، آسيب‌هايي را به خانواده ‌ها تحميل مي ‌کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا