یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- يزد- فردي که با سرقت گوشي يک خانم به شبکه اجتماعي "تلگرام" وي دست پيدا کرده بود شناسايي و توسط کارآگاهان پليس فتا يزد دستگير شد. 
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، رئيس پليس فتا استان يزد گفت: چندي پيش بود که خانمي 24 ساله به اين پليس مراجعه و از سرقت گوشي تلفن همراهش و همچنين دسترسي سارق به شبکه اجتماعي تلفن همراه (تلگرام) وي طرح شکايت کرد.
شاکيه در اظهاراتش به افسر تحقيق گفت: "مدتي است که گوشي تلفن همراهم به سرقت رفته است و الان متوجه شدم سارق با هويت من وارد شبکه اجتماعي "تلگرام" شده و با دوستانم که اکثرا زن و کارمند شرکت هستند گفت و گو مي کند."
رضايي گفت: تحقيقات کارآگاهان پليس فتا نشان مي داد که متهم پس از سرقت گوشي تلفن همراه، سيم کارت اصلي را از بين برده و با سيم کارت جديد و به نام شاکيه اقدام به گفت و گو با مخاطبان وي که خانم هستند کرده و درخواست قرار ملاقات نيز داشته است.
سرهنگ رضايي افزود: ماموران پليس فتا با انجام مهندسي اجتماعي شبکه تلفن همراه، موفق شدند متهم را شناسايي و پس از کسب مجوز قضائي وي را دستگير و به پليس فتا منتقل کردند.
وي ادامه داد: متهم به هويت "کامران .ب" که راننده اتوبوس شرکتي که شاکيه در آن کار مي کرده است در اداره پليس به سرقت تلفن همراه مالباخته و استفاده از شماره تلفن هاي داخل آن اعتراف کرد.
متهم به افسر پرونده گفت: "گوشي موردنظر را در زير صندلي اتوبوس پيدا کردم و به جاي بازگرداندن گوشي به صاحبش با استفاده از شماره هاي داخل گوشي به مخاطبان وي دسترسي پيدا کردم و با آنها ارتباط برقرار کردم."
رئيس پليس فتا استان يزد در پايان با بيان اينکه متهم به مقامات قانوني معرفي شد خاطرنشان کرد: شهروندان براي گوشي تلفن همراه خود رمز گذاشته و در صورت مفقودي، مراتب را به اطلاع واحد هاي ذيربط برسانند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا