یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- يزد- فرمانده انتظامي استان، گفت: معتمدين پليس به نوعي حلقه اتصال و رابط بين مردم با پليس هستند که دغدغه و خواسته هاي مردم را به پليس، منعکس مي کنند. 
 
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، سردار "ايرج کاکاوند" در همايش شوراي معتمدان پليس شهرستان يزد ضمن اشاره به همکاري و همراهي مطلوب شهروندان به ويژه معتمدين محله ها با پليس، خاطرنشان کرد: امروزه امنيت از ضروريات زندگي مردم است که بدون امنيت، انجام هيچ کاري امکان پذير نيست.
وي، مشارکت همه افراد جامعه را در ايجاد امنيت تاثيرگذار دانست و افزود: در ايجاد امنيت، دستگاه هاي متعددي متولي آن هستند که يکي از اين دستگاهاي مسئول، نيروي انتظامي است.
سردار کاکاوند، خاطرنشان کرد: زماني که امنيت ايجاد و زيرساخت هاي آن کامل شد، پليس موظف است که اين امنيت را حفظ کند و ارتقاء دهد؛ چنانچه ما بخواهيم به معناي واقعي امنيت برسيم و آن را حفظ کنيم، مشارکت همه مردم را مي طلبد.
وي، ضمن اشاره به رويکرد جامعه محوري پليس در سال هاي اخير، تصريح کرد: يکي از مهمترين اقدامات پليس در اين حوزه بحث معتمدين پليس  است؛ اگر چه همه آحاد مردم معتمد پليس هستند اما شما نمايندگاني از مردم در محله ها محسوب مي شويد.
کاکاوند، يکي از کارکردهاي مهم معتمدين پليس در محله ها را انتقال دغدغه و خواسته هاي مردم به پليس برشمرد و گفت: هر آنچه که مردم و خانواده ها در بحث امنيت، نگران آن موضوع هستند، پليس هم به همان اندازه، نگران امنيت مردم است.
رئيس پليس استان يزد، خاطرنشان کرد: معتمدين پليس به نوعي حلقه اتصال و رابط بين مردم با پليس هستند که دغدغه و خواسته هاي مردم را به پليس، منعکس مي کنند. 
وي با بيان اين که براي ايجاد يک امنيت مطلوب در گام اول بايد نگاه ما نگاه پيشگيرانه از جرم و آسيب هاي اجتماعي باشد، گفت: هدف پليس اين است که امنيت را به خوبي در محله ها ايجاد و حفظ کند که به طور قطع پليس براي انجام وظيفه بر اساس مطالبات مردم، نيازمند همکاري معتمدين پليس است.
سردار کاکاوند، افزود: خوشبختانه، يزد يکي از استان هاي امن کشور است و در خصوص حفظ و ارتقاء امنيت و افزايش احساس امنيت، دستگاه هاي مختلف تلاش دارند که امنيت استان يزد هم حفظ شود و هم ارتقاء پيدا کند. 
فرمانده انتظامي استان يزد در پايان با بيان اينکه پليس به دنبال امنيت جان، مال و ناموس مردم است گفت: هر کجا که تعامل و همکاري وجود داشته باشد امنيت اجتماعي نيز افزايش خواهد يافت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا