یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد-یزد- دبیر هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام (مجمع جهانی اسلام) در یزد گفت: این اجلاس منادی صلح و گفت و گو به جای خشونت و تفرقه است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت ‌الاسلام "محمد صدوقی" روز گذشته در این کنفرانس افزود: یزد از جنبه های مختلف می‌ تواند الگویی برای جهان اسلام و دنیا باشد.
وی افزود: به عنوان فردی که پدربزرگش قربانی ترور شده است در یزد میزبان اجلاسی هستیم که می خواهد منادی صلح و گفت و گو به جای خشونت و تفرقه باشد. 
دبیر هفتمین مجمع جهانی اسلام در یزد افزود: شرکت کنندگان در این جلاس میهمان شهری هستند که خاک و فرهنگ آن بذر گفت و گو و تعامل را به جای بذر خشونت و نفاق بارو می کند.
صدوقی ادامه داد: شهر یزد به عنوان دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشت خام جهان می‌ تواند نمادی از صلح و آرامش برای زندگی باشد؛ شهری با معماری اسلامی و همخوان با اقلیم که اندیشمندان بزرگی در عرصه تاریخ داشته است. 
وی خاطر نشان کرد: در یزد نه تنها اقلیت ‌های مذهبی شیعه و سنی بلکه اقلیت ‌های دینی مانند زرتشتیان نیز با مسلمانان سالیان سال با مسالمت، آرامش، تعامل و سازش با یکدیگر در حال زندگی هستند.
صدوقی با بیان اینکه میزبانی این اجلاس ثمرات زیادی دارد گفت: یزد با توجه به ظرفیت موجود می تواند به عنوان نماد صلح و زندگی مسالمت‌ آمیز به کل جهان معرفی شود.
هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام (مجمع جهانی اسلام) روز سه شنبه در هتل صفاییه یزد آغاز به کار کرد.
حدود 100 شخصیت سیاسی، اندیشمند و متفکر از افزون بر 35 کشور اسلامی در مجمع جهانی اسلام، به عنوان بزرگترین گردهمایی اندیشکده های جهان اسلام و تحت حمایت سازمان همکاری های اسلامی است حضور دارند.
این اجلاس بزرگترین گردهمایی اندیشمندان و اتاق های فکر کشورهای مسلمان بوده و در 6 دوره قبلی با حمایت سازمان همکاری های اسلامی در کشورهای ترکیه، پاکستان، عراق، مصر و آذربایجان برگزار و مسایل مختلف جهان اسلام را به بحث و مذاکره گذاشته است.
تلاش برای مفاهمه و رسیدن به نقاط مشترک دنیای اسلام و ارائه آموزه های فراگیر از اصول و احکام اسلامی بر اساس آنها و مبارزه با تعاریف نادرست تعالیم اسلامی توسط جریان های انحرافی و خشونت گرا از اهداف اجلاس محسوب می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا