یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد - نيروي انتظامي با صدور بيانيه اي حلول ماه مبارک رمضان؛ بهار قرآن، ماه عبادت هاي عاشقانه، نيايش هاي عارفانه و بندگي خالصانه را بر ميهمانان ضيافت الهي تبريک گفت. 
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، نيروي انتظامي با صدور بيانيه اي حلول ماه مبارک رمضان را تبريک گفت. 
متن اين بيانيه به شرح ذيل است : 
"شهر رمضان الذي انزل فيه القرآن هدي للناس و بينات من الهدي و الفرقان" 
بار ديگر ماه مبارک رمضان؛ ماه ميهماني خدا فرا مي رسد و مردم خداجو و مومن آماده مي شوند تا ادب حضور در ضيافت پروردگار را سرمايه خوشبختي دنيا و آخرت خود سازند. 
معنويت و فضاي روح بخش اين ماه مبارک چنان بر ايران اسلامي حاکم مي گردد که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوي و ذخيره آخرت خود هستند. 
بي ترديد امسال نيز همانند سال هاي گذشته ، مردم مومن و پارسا با فرا رسيدن ماه مبارک خود را آماده مي کنند تا با شعور و شعف وصف ناپذير در ميهماني خدا شرکت نمايند و از اين فرصت بي نظير کمال استفاده و فيض معنوي را ببرند. 
نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ضمن تبريک فرا رسيدن اين ماه بزرگ بر اساس وظايف مکتبي و قانوني، رعايت نکات زير را يادآور مي شود. 
- به منظور رعايت حال مسافران و افرادي که داراي عذر شرعي مي باشند، متصديان مراکز پذيرايي بين راهي، پايانه ها، فرودگاه و راه آهن مي توانند با اخذ مجوز از پليس نظارت بر اماکن عمومي با رعايت شئون اسلامي با استتار مکان، به گونه اي که در ملأ عام تظاهر به روزه خواري صورت نگيرد، فعاليت کنند. 
- مراکز پذيرايي فاقد مجوز از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعاليت نداشته و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد. 
- کليه رانندگان و سرنشينان وسائل نقليه اعم از عمومي و شخصي موظف به رعايت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه خواري، ايجاد آلودگي صوتي و اعمال منافي شئونات مکتبي اجتناب کنند. 
- افرادي که بنا به دلايلي از جمله بيماري، مسافرت و ... قادر به روزه گرفتن نمي باشند، با رعايت شئون ماه مبارک رمضان از خوردن و آشاميدن در ملاءعام خودداري نمايند. 
نيروي انتظامي در زمان افطار و شب هاي قدر که حضور و تردد مردم عزيز تراکم بيشتري دارد، تلاش مي کند با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهيل و امنيت را ارتقاء بخشد و البته همکاري مردم عزيز و روزه داران محترم بسيار راهگشا خواهد بود. 
يکي از جهات معنوي اين ماه مبارک رعايت بيش از پيش عفاف و حجاب و دوري از ناهنجاري ها است؛ لذا انتظار مي رود همگان ضمن رعايت فضاي معنوي حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامي را مراعات کرده و در اين مهم نيروي انتظامي را ياري کنند. 
نيروي انتظامي با تبريک حلول ماه مبارك رمضان به عموم مسلمانان جهان خاصه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي ( مدظله العالي ) در اين بيانيه آورده است ؛ ان شاء الله توفيق درك شب هاي پر فضيلت قدر و بهره مندي از لحظه لحظه هاي با ارزش اين ماه معنوي، به عنوان اندوخته اي ارزشمند براي قاطبه مومنين حاصل شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا