یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد امروزه اينترنت بانک يکي از خدمات بانکداري الکترونيک است که اين روزها همه موسسات مالي در غالب آن خدماتي را به مشتريان خود ارائه مي دهند . از سويي با توجه به اينکه استفاده از همراه بانک مسبب جلوگيري از اتلاف وقت ميگردد اما اگر نکات امنيتي به هنگام استفاده از اين خدمات به درستي بکار گرفته نشود باعث ميشود تا زمينه سرقت موجودي حساب خود را براي فرد کلاه بردار محيا سازيد.
 
لذا در اين زمينه به تذکر نکاتي مي پردازيم: 
1- تا جايي که امکان دارد در مراکز عمومي نظير کافي نت ها يا مکان هايي که اينترنت رايگان در اختيار شما مي گذارند و از امنيت آن اطمينان کافي نداريد وارد اينترنت بانک خود نشويد. 
2- تا زماني که از ارسال ايميلي توسط بانک خودتان اطمينان حاصل نکرده ايد اطلاعات شخصي خود را براي آن ايميل ارسال ننماييد. 
3- در صورتي که مجبور شديد در يک مکان عمومي از اينترنت استفاده کنيد هنگام وارد کردن رمز عبور دقت کنيد اطرافيان قادر به مشاهده رمز شما نباشند و تاجايي که ممکن است از صفحه کليد هاي مجازي که بانک ها در اختيارتان مي گذارند استفاده کنيد. 
4- کد کاربري و رمز عبور خودتان را هيچ گاه يادداشت نکنيد و تلاش کنيد آن را حفظ کنيد وبه هيچ عنوان رمز خود را در اختيار ديگران حتي کارکنان بانک قرار ندهيد. 
5- هنگام خريد اينترنتي، از سايت هاي معتبر خريد کنيد و دقت کنيد هنگام پرداخت وجه رمز و کلمه عبورتان را تنها در سايت بانکتان وارد کنيد نه سايت هاي ديگر. 
6- تصور نکنيد چون مبلغ قابل توجهي وجه در حساب بانکي تان نداريد هدف مناسبي براي سارقان اينترنتي نيستيد چرا که تمام کاربران اينترنت به يک ميزان در معرض خطر تهاجم هکر ها هستند پس در هر شرايطي امنيت را جدي بگيريد. 
7- از خدمات بانکهايي که در زمينه بانکداري الکترونيک مهارت و تجربه کافي دارند استفاده کنيد چرا که رعايت امنيت اينترنتي بايد از هر دو طرف خدمات چه سرويس دهنده و چه سرويس گيرنده به يک ميزان رعايت شود. 
8- براي کامپيوتر شخصي تان يک نرم افزار امنيتي کارا و قابل اطمينان نصب کنيد و در اين باره با کارشناساني که در خصوص نرم افزار ها مهارت دارند مشورت کنيد. 
9- هيچ فايل و نرم افزار نامطمئني را در سيستم خود دانلود واجرا نکنيد.در اين شرايط احتمال دانلود يك كد مخرب و سپس اجراي مستقيم آن در رايانه توسط خود شما بسيار بالاست. 
10- هر چند ماه يکبار(6ماه) رمز اينترنتي خود را تغيير دهيد تا از امنيت آن اطمينان داشته باشيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا