جلسه دویست و نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با پیام تسلیت حجت الاسلام زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد پیرامون شهادت حضرت علی( ع) و قدر دانستن ایام لیالی قدرآغاز شدوگفت:آرزو می کنیم خداوند متعال مارا از شیعیان واقعی آن حضرت قرار بدهدو در این شبهای نورانی بتوانیم نهایت بهره مندی از اجریات معنوی را داشته باشیم.

در ادامه، مرتضی شایق عضو شورای اسلامی شهر یزد گزارشی از کمیسيون عمران و توسعه شورا ارائه اظهارداشت: در بحث احداث پارکینگ در خیابان ها باید به این نکته توجه شودکه در ورود و خروج از پارکینگ، خوردوها با مشکل تخلیه مواجه نشد و اکنون احتمالا این مشکل تخلیه در پارکینگ طبقاتی فرخی با حجم بسیار زیاد ورود و خروج خودروها وجود داشته باشد که باید چاره اندیشی شود.

وی در ادامه از شهردار خواست تا با توجه به وضعیت اقتصادی که برای قشرهای پایین جامعه وجود دارد در زمینه پرداخت عوارض، شهرداری نگاه خاص و ویژه به این افراد داشته باشد.

ملیحه امینی اصيل از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر یزد هم به مشکل پیاده رو خیابان مسجدجامع اشاره و خواستار چاره اندیشی برای نظارت بر عدم ورودخودرو به این خیابان شد و گفت اکنون این خیابان به جای پیاده رو به یک سواره رو تبدیل شده است که وضعیت زیبایی این خیابان را به چالش کشانده است.

محمد فقیه خراسانی عضو شورای اسلامی شهر یزد همچنين در این جلسه با اشاره به افتتاح پارک بزرگ حسن آباد در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)،  از اقدامات مهندس صفدرپور مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تشکر و قدردانی کرد و افزود: این منطقه محروم از شهر به اینگونه پارک و فضای سبز احتیاج داشت و این نوع ضرورت و نیاز را می توان در استقبال ساکنین این منطقه در افتتاح پارک مشاهده کرد.

شهردار یزد هم ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت مولا الموحدین حضرت علی(ع) گفت: در بحث مطالبه شهرداری از اداره دارایی جلسات مختلفی برگزار شد و نهایتا طلب شهرداری تا پایان سال 90 که حدود یک ونیم میلیارد بود پرداخت شد و این مطالبه شهرداری از اداره مالیات همان پرداختی های شهرداری به اداره مالیات بوده که شهردار از پرداخت آنها معاف بوده است.

محمد رضا عظیمی زاده در مورد افراد مستعد در شهرداری که برای پرداخت عوارض مراجعه می کنند گفت: شهرداری نهایت همکاری را با این گونه افراد خواهد داشت.

وی در مورد مشکل فنی ارائه شده توسط مرتضی شایق عضو شورای اسلامی شهر یزد در مورد تخلیه پارکینگ فرخی در هنگام ورود و خروج خودروها گفت: با چندين متر عقب نشینی در ورود و خروجی پارکینگ طبقاتی فرخی این مشکل برطرف خواهد شد و فضای کافی برای ورود و خروج خودروها در نظر گرفته مي شود.

گفتني است دراين جلسه رايگان بودن اتوبوس هاي درون شهري در ايام شبهاي قدر مطرح و مقرر گرديد اين واحدها در ايام شبهاي قدر مردم را رايگان سرويس دهي نمايد. آقاي كريمي در مصاحبه اي با روابط عمومي شورا اعلام نمودكه اتوبوس هاي درون شهري براي برخي از مساجد سطح شهر از جمله مسجد حظيره و... و مكانهاي برگزاري مراسم احيای شبهاي قدر از جمله خلدبرين كه اعلام نياز نموده اند رايگان سرويس دهي مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا