یزدفردا"طی مراسمی، تفاهم نامه همکاری میان پارک علم و فناوری یزد و اداره کل استاندارد استان یزد با حضور مدیران این دو مجموعه 5 تیر سال جاری در محل مرکز رشد زیست فناوری پارک علم و فناوری یزد، به امضای داریوش پورسراجیان رئیس پارک و محمدحسین ماجدی، مدیر کل اداره استاندارد یزد رسید.

 داریوش پورسراجیان، رئیس پارک یزد در این جلسه با بیان اینکه هیات رئیسه پارک از پیشنهاد امضای تفاهم نامه با اداره استاندارد استقبال کرده است، گفت: بارها پیش آمده که شرکت های دانش بنیان استان به علت عدم وجود استاندارد مناسب برای محصولاتشان، در پذیرش و تجاری سازی دچار مشکلات عدیده ای شده اند.
وی افزود: باید امکان بهره مندی از پشتوانه استاندارد به عنوان یک عامل مشوق و پیش ران وجود داشته باشد. بنابراین امضای این تفاهم نامه یک وضعیت برد برد برای دو طرف ایجاد می کند.
پورسراجیان با بیان اینکه شرکت های پارک می توانند در پیشنهاد استانداردهای جدید کمک کرده و پارک نیز امکانات و آزمایشگاه های خود را در اختیار اداره استاندارد قرار دهد، تصریح کرد: اگر شرکت های پارک بتوانند استانداردهای خود را از این طریق دریافت کنند، قطعا در تجاری سازی و توسعه فناوری موفق خواهند بود.
محمدحسین ماجدی، مدیر کل اداره استاندارد یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه اداره استاندارد یک دستگاه کوچک اثرگذار در کشور است که متاسفانه بسیار مغفول مانده است، گفت: در حال حاضر در سطح استان در زمینه استاندارد با مشکلاتی نظیر وضع نامطلوب اقتصادی واحدهای تولیدی، وجود صنایع فرسوده و قدیمی مانند صنعت آجرپزی و به روز نبودن نیروهای انسانی واحدهای صنعتی روبرو هستیم.
وی افزود: این مشکلات نیاز به یک تدبیر فوری در استان دارد و باید بسیاری از استانداردهای موجود متناسب با شرایط صنایع استان بازنگری شود.
ماجدی یکی از حامیان شرکت های دانش بنیان در استان را اداره استاندارد دانست و تصریح کرد: اداره استاندارد می تواند با همکاری پارک علم و فناوری، استانداردی برای این شرکت ها تدوین و آن را ملی نماید.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مشترک پارک و اداره استاندارد، فرهنگ سازی و دادن آگاهی به مردم است، گفت: متاسفانه بسیاری از مردم از حقوق خود در زمینه استاندارد محصولات بی اطلاع هستند و مدیران صنایع نیز اطلاعاتی به صورت سنتی و گاها اشتباه در این زمینه دارند.
ماجدی ابراز امیدواری کرد: با همکاری پارک بتوان در زمینه های تدوین استانداردهای جدید و مسائل فرهنگی و آموزشی، تحولات مطلوبی در استان ایجاد کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا