دکتر علی اکبر حدادزاده با بیان این خبر گفت: در راستای اجرای سیاست تولید محصول سالم و با هدف سلامت مصرف کنندگان، کاهش ضایعات لاشه های طیور و باقی مانده انتی بیوتیک ها، طرح تولید مرغ سایز در استان یزد اجرایی می شود.

دکتر علی اکبر حدادزاده با بیان این خبر گفت: در راستای اجرای سیاست تولید محصول سالم و با هدف سلامت مصرف کنندگان، کاهش ضایعات لاشه های طیور و باقی مانده انتی بیوتیک ها، طرح تولید مرغ سایز در استان یزد اجرایی می شود. تولید مرغ سایز به معنای تولید مرغ در یک دامنه زمانی کم با وزن مشابه می باشد که زمینه را برای سورتبندی و بسته بندی در مراحل مختلف فراهم می کند. این وزن از 200/1 الی 600/1 گرم (متوسط 1400 گرم) تعریف می شود.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: مرغ های سبک وزن دارای چربی و استخوان کمتر می باشند و نسبت به مرغ های سنگین وزن برای مصرف کننده به صرفه تر هستند. همچنین مرغ های سبک وزن طعم و مزه ی بهتر دارند و دارای کیفیت گوشت بهتری هستند. علاوه بر آن پرورش مرغ سایز دارای توجیه اقتصادی است چرا که در این روند، مرغ در سن حداکثر 42 روزه کشتار می شود و درنتیجه دوره های جوجه ریزی از 4 دوره در سال به 6-5 دوره رسیده و هزینه های نگهداری و پرورش در مرغداری ها 5 تا 10 درصد کاهش می یابد و در نهایت منجر به افزایش تولید گوشت در واحد سطح و بهبود تبدیل غذایی می گردد.

دکتر حداد زاده در پایان مصرف مرغ های سایز (سبک وزن) را به مردم توصیه نمود و اذعان داشت: مصرف کنندگان باید به این آگاهی برسند که هر چه عمر مرغ بیشتر و اندازه ی آن بزرگتر باشد، احتمال بروز بیماری و در نتیجه مصرف دارو و وجود بقایای دارویی در لاشه ی مرغ افزایش می یابد و نیز از ارزش غذایی آن کاسته می شود. در حالی که مصرف مرغ های سبک وزن باعث تضمین سلامت مصرف کنندگان و نیز پویاتر شدن صنعت مرغداری و رونق اقتصاد کشور خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا