یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- يزد- فرمانده انتظامي استان گفت: با پيش بيني، آگاه سازي، آموزش و تقويت انگيزه هاي معنوي مي توان از بروز بسياري از جرايم در جامعه پيشگيري کرد. 

  
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، سردار "ايرج کاکاوند" در جلسه کميسيون پايش ضمن تبريک فرا رسيدن ماه مبارک رمضان افزود: ماه رمضان، ماه مهماني خداست و کساني که مي خواهند به اين مهماني بروند با حالات روحي و رواني خاصي براي اين مهماني مهيا مي‌شوند و بيشتر از خود مراقبت مي‌کنند. 
سردار کاکاوند گفت: دينداري داراي آثار و فوايد عظيمي در حيات فردي و اجتماعي است و در دنياي امروز عليرغم پيشرفت هاي حيرت انگيزي كه در زمينه ارتباطات و تكنولوژي، توسعه علمي و اقتصادي و... در آن صورت گرفته، امنيت و آرامش روحي و رواني را به ارمغان نياورده است. 
وي، علت بروز بسياري از مفاسد فردي و اجتماعي را از بي ديني برشمرد و خاطرنشان کرد: تحقيقات نشان داده كه تقريبا اکثر بزهكاران و جنايتكاران، كساني هستند كه اعتقادات ضعيفي دارند؛ پس دين در سالم سازي محيط اجتماعي نقش موثري دارد. 
اين مقام ارشد انتظامي افزود: با نگاهي به آموزه هاي ديني مي بينيم آنچه كه امروزه از آن به عنوان پيشگيري از جرم ياد مي شود در تار و پود پيام هاي آسماني و رهنمودهاي انبياء و اولياي الهي بوده است. 
وي، انجام پيش بيني در امور را مقدم بر پيشگيري اجتماعي برشمرد و خاطرنشان کرد: با  پيش بيني، آگاه سازي، آموزش و تقويت انگيزه هاي معنوي ميتوان از بروز بسياري از جرايم در جامعه پيشگيري کرد. 
کاکاوند نقش باورهاي مذهبي در هدايت افراد و جامعه به سوي مسير صحيح زندگي را نكته‌اي مهم و قابل تامل دانست و گفت: بي شك موثرترين پليس و حافظ امنيت اجتماعي انسان ها، وجداني است كه در سينه و قلب آنها قرار دارد. 
سردار کاکاوند افزود: فضاي سالمي كه در برخي از ماه ها مانند ماه رمضان و محرم فراهم مي‌آيد به يقين، فضاي سالم و مكاني دور از گناه است كه نقش ارزنده‌اي در كاهش تمايل انسان‌هاي حتي غير مذهبي به جرم  دارد. 
فرمانده انتظامي استان در پايان ابراز اميدواري کرد؛ در ماه مبارک رمضان با همکاري و تعامل خوب بين مردم و پليس شاهد کاهش جرايم در سطح استان باشيم. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا