یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- يزد- فرمانده انتظامي استان ضمن تاکيد بر استفاده از ظرفيت جامعه در خصوص پيشگيري اجتماعي از جرم تصريح کرد: ميتوان از ظرفيت بسيار بالاي پليس هاي افتخاري، معتمدين پليس، مشاوره و مددکاران در راستاي پيشگيري از جرم و آسيب هاي اجتماعي استفاده کرد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، سردار "ايرج کاکاوند" در کميسيون پايش و پپيشگيري از جرم ضمن اشاره به اقدامات پليس اين استان در سال گذشته در راستاي پيشگيري از وقوع جرم افزود: با اقدامات بسيار خوب و برنامه ريزي و تلاش هاي مدون پليس استان، شاهد وضعيت بسيار خوبي از لحاظ انتظامي و امنيتي در سطح استان بوديم.
وي، پيشگيري از جرايم را از اولويتهاي اصلي پليس در سال 95 بيان کرد و گفت: در خصوص پيشگيري از وقوع جرايم و آسيبهاي اجتماعي و جرايمي همچون سرقت که باعث احساس ناامني ايجاد مي شود، اين موضوعات بايد در اولويت و دستور کار قرار گيرد.
سردار کاکاوند ضمن تاکيد بر استفاده از ظرفيت جامعه در خصوص پيشگيري اجتماعي از جرم تصريح کرد: پليس افتخاري، معتمدين پليس و... يار و ياور پليس در انجام ماموريت ها هستند که مي توان از ظرفيت بسيار بالاي آنها در راستاي پيشگيري از جرايم و آسيب هاي اجتماعي استفاده کرد.
کاکاوند مبحث پيشگيري انتظامي را نيز بسيار مهم ارزيابي کرد و گفت: پيشگيري انتظامي نيز بايد مدنظر گشت هاي انتظامي باشد؛ حضور موثر پليس در جامعه، انجام گشتهاي هدفمند، مبارزه با موادمخدر، دستگيري معتادان تابلو ولگرد و دستگيري سارقان، از جمله مواردي هستند که در موضوع پيشگيري انتظامي ميبايست مدنظر قرار گيرد.
رئيس پليس استان يزد با بيان اينکه با برنامه ريزي و تلاش شبانه روزي ماموران پليس در فروردين ماه امسال شاهد کاهش 17 درصدي وقوع انواع سرقت ها و کاهش 25 درصدي سرقت موتورسيکلت بوده ايم خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه بيشترين فراواني سرقت مربوط به سرقت موتورسيکلت ميباشد ميبايست آموزشهاي لازم در خصوص پيشگيري از سرقت موتورسيکلت به شهروندان ارائه شود.
سردار کاکاوند افزود: تحليل و بررسي هاي انجام شده در خصوص سرقت موتورسيکلت و داخل خودرو در سطح شهر يزد نشانگر اين است که تبهکاران، بيشتر وسايل نقليه اي را مورد سرقت قرار داده اند که فاقد تجهيزات و لوازم ايمني پيشگيري از سرقت بوده است.
وي، در ادامه ضمن اشاره به طرح تفرجگاههاي پليس اين استان گفت: با حضور موثر کارکنان پليس و تعاملي که با ديگر ارگانهاي مربوطه به عمل آمده است ضمن جلوگيري از مزاحمت برخي افراد مشکل دار براي خانوادهها، شاهد ارتقاي احساس امنيت و آرامش خانواده ها نيز هستيم.
کاکاوند خاطرنشان کرد: کلانتري، پاسگاهها و رده هاي خدماتي پليس بايد پاسخگويي به مردم و رسيدگي به مطالبات و پيگيري خواسته هاي آنها و همچنين دادن حس اميدواري به شهروندان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
اين مقام ارشد پليس توجه به بحث مشاوران و مددکاران کلانتري ها را بسيار مهم برشمرد و گفت: با وقت گذاري مشاوران کلانتري و پاسگاهها، بسياري از پرونده ها در لحظه ورود به واحدهاي پليس، منجربه صلح و سازش خواهد شد. 
فرمانده انتظامي استان يزد در پايان يادآور شد: تعامل پليس با مردم و همچنين سازمانها و نهادهاي دخيل در امر امنيت، باعث ارتقاء احساس امنيت در جامعه و همچنين موفقيت بهتر پليس در انجام ماموريتها خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا