یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- يزد - فرمانده انتظامي استان از طرح دو روزه مبارزه با قاچاق کالا توسط ماموران پليس اين استان و کشف 11 ميليارد ريال انوع کالاي خارجي قاچاق خبر داد. 
 
سردار "ايرج کاکاوند" در گفت و گو با واحد دریافت خبر یزدفردا"، اظهار داشت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنين با توجه فرمايشات مقام معظم رهبري و تاکيد ايشان بر موضوع مبارزه با واردکنندگان کالاهاي خارجي قاچاق، ماموران پليس اين استان اجراي اولين طرح مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار قرار دادند.
سردار کاکاوند ضمن اشاره به اجراي اين طرح در مدت 48 ساعت گفت: ماموران پليس استان با اجراي اين طرح انواع کالاهاي گمرکي شامل؛ پوشاک، لوازم آرايشي و بهداشتي، کفش، لوازم يدکي خودرو به ارزش پنج ميليارد ريال را کشف کردند.
وي افزود: همچنين ماموران پليس در مدت اجراي اين طرح بيش از دو ميليارد و 500 ميليون ريال انواع کالاهاي ممنوعه را کشف که اين کشفيات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش بسيار بالايي را نشان ميدهد.
کاکاوند ادامه داد: ماموران پليس در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا و سوخت نيز ، دو دستگاه تريلي نفتکش را که عازم شرق کشور بودند، متوقف و در بازرسي انجام شده 40 هزار ليتر فرآورده هاي نفتي قاچاق خارج از شبکه توزيع را کشف کردند.
اين مقام ارشد انتظامي ضمن اشاره به کشفيات انواع موادخوراکي غيرمجاز و قاچاق تصريح کرد: همچنين در مدت اجراي اين طرح بيش از 50 تن برنج خارجي فاقدمجوز گمرکي به ارزش سه ميليارد ريال کشف شد.
سردار کاکاوند گفت: به طور کلي در اين طرح، 11 ميليارد ريال انواع کالاهاي قاچاق کشف، 15 دستگاه خودروي سبک و سنگين توقيف و 30 نفر از قاچاقچيان کالا دستگير و به مراجع قضائي معرفي شدند.
فرمانده انتظامي استان يزد در خاتمه با بيان اينکه کشفيات اين دوره در مقايسه با طرح مشابه سال گذشته افزايش 20 درصدي را داشته است خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با افرادي که قصد ضربه زدن به نظام اقتصادي کشور را دارند از اولويت هاي اصلي پليس يزد در سال 95 است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا