یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- يزد- معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يکي از کارکردهاي بسيار مهم و تاثيرگذار رسانه را ارتقاء امنيت اجتماعي در جامعه برشمرد و گفت: رسانه ها در انتقال خواسته هاي مردم به مسئولان، نقش بي بديلي را ايفا مي کنند. 
 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"، سرهنگ "محمدرضامزيدي" در بازديد از سايت خبري "يزدفردا" ضمن تبريک اعياد شعبانيه با بيان اين موضوع که رسانه رکن چهارم "دموکراسي" است خارطرنشان کرد: انتقال دغدغه و نگراني مردم به مسئولان از کارکردهاي مهم رسانه است.
وي، يکي از کارکردهاي اصلي رسانهها را آموزش، اطلاعرساني، نظارت بر عملکرد مسئولان و همچنين پل ارتباطي مردم و آنان برشمرد و اضافه کرد: انتقال درخواست هاي مردم از پليس، يکي ديگر از کارکردهاي بسيار مهم و تاثيرگذار رسانه در ارتقاء امنيت اجتماعي جامعه است.
مزيدي، انتقال موضوعات مختلف جامعه به پليس را يکي از اقدامات مطلوب رسانهها بيان کرد و گفت: اطلاع رساني در حوزه امنيت، يکسري ظرافت هايي دارد که بايد به آن توجه شود.
سرهنگ مزيدي افزود: کارکرد يک رسانه صرفا انتقال خبر نيست بلکه خبر بايد داراي تحليل و پيام آموزشي باشد تا به احساس امنيت -که از امنيت مهمتر است- خدشه وارد نشود.
در ادامه "حسين جلالي" مسئول سايت خبري "يزدفردا" ضمن قدرداني از تعامل و همکاري بسيار مطلوب پليس يزد با اصحاب رسانه گفت: حضور مسئولان انتظامي در سايت خبري و ديدار آنها با اصحاب رسانه نشانگر اين است که اهميت موضوع خبر و اطلاع رساني براي پليس بسيار مهم است.
وي ادامه داد: برخي اخبار در جامعه شايع ميشود که اطلاع رساني صحيح، دقيق و سريع آن به مردم در ارتقاء احساس امنيت و همچنين برطرف کردن نگراني آنها مهم است.
جلالي در پايان افزود: دريافت اخبار صحيح و درست از مراکز اطلاع رساني بسيار مهم است و شهروندان بايد به اين مطلب توجه داشته باشند به اخبار و شايعاتي که از منابع غير رسمي دريافت مي کنند توجه نکرده و به اين موضوعات دامن نزنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا