یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- یزد- رییس پلیس راهور استان از کاهش 63 درصدی تصادف های منجر به مرگ این استان در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "منصور جمشیدی"در نخستین همایش ملی "فرهنگ رانندگی، قانونگریزی و رفتار تهاجمی" در دانشگاه یزد افزود: این آمار در فروردین امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به رتبه نخست یزد در آمار کشته شدگان عابر پیاده در کشور ادامه داد: در استان یزد 90 درصد تصادف ها و مرگ های ناشی از تصادف درون شهری را موتورسیکلت ها و عابران پیاده تشکیل می دهند که 42 درصد کشته شدگان در این خصوص مربوط به عابران پیاده و بقیه موتورسیکلت ها است.
این مسئول بابیان اینکه بیشتر عابران پیاده را کودکان یا کهنسالان تشکیل می دهند اضافه کرد: نقش خانواده ها و آموزش و پرورش در کاهش آمار جان باختگان چنین تصادف هایی بسیار مهم است.
رییس پلیس راهور استان یزد گفت: مواردی از جمله تصویب قوانین بازدارنده در مجلس شورای اسلامی، ارتقای زیرساختها، اصلاح قوانین بیمه ای، استاندارد بودن خودروها سبب کاهش رفتارهای پرخطر رانندگی و تصادف ها می شود.
وی اظهار کرد: یزد در گذشته شهر دوچرخه ها بوده اما اکنون با داشتن 12 کارخانه تولید موتورسیکلت به شهر دوچرخه های موتوری (موتورسیلت) تبدیل شده است.
این مسئول با اشاره به وجود افزون بر 450 هزار موتورسیکلت در استان یزد خاطرنشان کرد: سرعت رانندگی در این استان بطور میانگین 10 درصد بیشتر از سایر استان های کشور است و بیشترین تصادف ها در حاشیه شهر و برای قشر کم درآمد رخ می دهد.
رییس پلیس راهور استان یزد در پایان افزود، در سال 1394 شاهد کاهش هشت درصد آمار جان باختگان، چهار درصد کاهش مجروحان و 17 درصد کاهش تصادف های خسارتی نسبت به سال 1393 بودیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا