سرپرست فرمانداري يزد با اشاره به اهميت موضوع اوقات فراغت دانش آموزان خواستار تشكيل كارگروهي براي تدوين سند غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با حضور سرپرست فرمانداري يزد، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و ساير اعضاء تشكيل شد.

" مصطفي سالاري " در اين جلسه با تبريك ميلاد حضرت امام حسن مجتبي (ع ) و آرزوي قبولي طاعات و عبادات در ماه مبارك رمضان اظهار داشت: سال 95 از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال « اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل » نامگذاري شده است كه براي تحقق آن در اين  نيازمند اين هستيم مصوبات جلسات عملياتي شود.

سرپرست فرمانداري يزد با بيان اينكه اصل و مبناي تشكيل شورا استفاده از نظرات متخصصان و خردجمعي است افزود: شوراي آموزش و پرورش از موثرترين شوراهايي است كه تصميمات خوبي را در ارتباط با مسائل و مشكلات پيرامون خود اتخاذ نمايد.

وي خاطرنشان كرد: شوراي آموزش و پرورش بايد براساس اطلاعات و داده هاي آماري از جامعه هدف خود برنامه ريزي كند و در پايان اجراي برنامه ها با ارزيابي و نظارت نقاط قوت و ضعف را شناسايي و در ارتقاء سطح عملكرد گام بردارد.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود خواستار تشكيل كارگروهي براي تدوين سند غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان در شهرستان شد و  گفت: شناسايي آسيب هايي كه در نه ماه تحصيلي دانش آموزان  با آن درگير هستند و اجراي برنامه هايي براي رفع آنها مي تواند يكي از اقدامات مؤثر در اين ايام باشد.

سرپرست فرمانداري يزد همچنين با اشاره به 22 سال صدرنشيني دانش آموزان يزدي در كنكور سراسري افزود: اين صدرنشيني پياپي موجب افتخار و مباهات هر يزدي است و اما موضوعي كه بايد در كنار اين موفقيت مدنظر قرار گيرد بحث ارتقاء توانمند سازي دانش آموزان و آماده نمودن آن ها براي قبول مسئوليت در آينده است.

" سالاري " خواستار استفاده از ظرفيت هاي سازمان هاي مردم نهاد در موضوع غني سازي اوقات فراغت شد و تصريح كرد: در حال حاضر بسياري از مسائل و مشكلات موجود در جامعه توسط خود مردم در قالب تشكل هاي غيردولتي و مردمي حل و فصل مي شود كه قطعاً در اين زمينه نيز مي توانند تأثيرات خوبي را داشته باشند.

وي با تأكيد بر توجه به نيازها و درخواست هاي دانش آموزان، مفرح و شاد بودن برنامه هاي اوقافت فراغت دانش آموزان خاطرنشان ساخت: در برنامه ريزي ها نبايد هيچ گونه الزام و اجباري براي دانش آموزان باشد بلكه بايد خواست و علايق جامعه هدف مدنظر برنامه ريزان قرار گيرد.

" سالاري " با انتقاد از موازی کاری برخی از دستگاهها در اجرای برنامه ای اوقات فراغت تصریح کرد: باید در بحث اوقات فراغت از کارهای موازی پرهیز شود و از این رو باید با تعامل سایر نهادها وارگانها بهترین برنامه را جهت غنی ساختن اوقات فراغت داشته باشیم.

سرپرست فرمانداري يزد در پايان بر ارائه راهكارها و برنامه هاي تأثيرگذار در پيشبرد اهداف آموزش و پرورش توسط اعضاي شوراي آموزش و پرورش تأكيد كرد و افزود: بايد تلاش كنيم تا شهرستان يزد الگويي براي ساير شهرستان هاي استان باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا