بعد از اینکه اعلام شد حقوق دریافتی قالیباف از شهرداری تهران ماهیانه14میلیون تومان است،روزنامه ایران حقوق دریافتی شهرداران تهران از سال 48 تا کنون را منتشر کرده است.

 
به گزارش اعتدال، در زیر حقوق برخی شهرداران تهران آمده است.:
 
محمود احمدی‌نژاد ۱۳۸۲ الی ۱۳۸۴ (۲۶ ماه): 3 تا 3.5میلیون تومان
 
محمدحسین مقیمی ۱۳۸۱ الی ۱۳۸۲ (۴ ماه سرپرست): 300-400هزار تومان
 
وی می گوید: 4 ماه سرپرست شهرداری بودم و حقوقم را از وزارت کشور می‌گرفتم فکر می‌کنم آن زمان چیزی حدود 300 هزار تومان بود. حرف من این است که اگر قرار به بررسی است حقوق‌ها را از سال 84به بعد بررسی کنند تا متوجه سیل عجیب افزایش حقوق مدیران باشید.
 
غلامحسین کرباسچی، 68 تا 77: 210 هزار تومان
 
آخرین رقم دریافتی غلامحسین کرباسچی در سال77 بعد از 11 سال خدمت: 210 هزار تومان بود.
 
سید مرتضی طباطبایی ۱۳۶۶ الی ۱۳۶۸ (۱۶ ماه): 12 هزار تومان
 
وی می گوید: بنده استخدام رسمی شهرداری نبودم و حقوق ثابتی هم از شهرداری دریافت نمی‌کردم فقط یک حقوقی وزارت کشور به ما پرداخت می‌کرد که آن هم چیزی در حدود 12 هزار تومان بود. در آن روزها حساب‌های شهرداری بسیار شفاف بود ولی حالا این شفافیت وجود ندارد در آن زمان پرداخت‌ها یک روال صحیحی داشت اما حالا معلوم نیست که چه اتفاقی افتاده است.
 
غلامحسین دلجو ۱۳۶۰ الی ۱۳۶۱ (۱۳ ماه): 20 هزار تومان
 
وی می گوید: در زمان ما به یاد دارم فیش حقوقی نخست‌وزیر 25 هزار تومان، وزیر 20 هزار تومان، معاون وزیر هم 16 هزار تومان و شهردار هم 20 هزار تومان بود اما ما در زمان جنگ در سازمان‌های مربوطه که فعالیت می‌کردیم صحبت کردیم که نصف حقوق را به ما بدهند و نصف دیگر را در جبهه و برای سربازان کشور خرج کنند. مثلاً شهید رجایی فقط 7 هزار تومان می‌گرفت یا خود من 10 هزار تومان می‌گرفتم. هیچ گونه ریخت و پاشی هم در سازمان‌های خودمان نداشتیم. اما آیا حالا هم مثل همان سالهای اول انقلاب است. آن زمان تنها همان فیش حقوقی بود اما حالا یک مدیر از 10 نهاد دیگر هم حق مشاوره می‌گیرد.
 
سید کمال الدین نیک روش ۱۳۵۹ الی ۱۳۶۰ (۷ ماه): 6 هزار تومان
 
وی می گوید: در آن سالی که من شهردار تهران بودم حقوق از شهرداری دریافت نمی‌کردم. بنده استاد دانشگاه بودم و از دانشگاه حقوق دریافت می‌کردم که در آن یک سال هم چیزی حدود 6 هزار تومان بود.
 
محمد توسلی ۱۳۵۷ الی ۱۳۵۹ (۲۴ ماه): 30 هزار تومان
 
حقوق شهردار تهران اوایل انقلاب بسیار شفاف بود. خوب به یاد دارم همان زمان که انقلاب شد شهردار تهران حقوقش 30 هزار تومان بود بعد از انقلاب بررسی انجام شد و ما تصمیم گرفتیم که فقط 10 هزار تومان دریافت کنیم. به هر حال فکر می‌کنم در زمان انقلاب شفافیت مالی در مدیریت شهر تهران بسیاربیشتر بود.
 
جواد شهرستانی ۱۳۵۶ الی ۱۳۵۷ (۷ ماه):29هزار و 500 تومان
 
غلامرضا نیک پی ۱۳۴۸ الی ۱۳۵۶ (۸۹ ماه) 14 هزار تومان حقوق دریافتی از وزارت نفت
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا