رمضان ماه دلدادگی به پروردگار، ماه ضیافت الهی، ماه انس با قرآن و ماه رحمت و مغفرت به پایان رسید و اینک با دلهایی مالامال از عشق و محبت و با آرزوی اینکه طاعات و عباداتمان مقبول درگاه خداوند متعال قرار گرفته باشد و بهره کافی را از این ماه پرخیر و برکت برده باشیم  به پیشواز عید سعید فطر می رویم.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / دکتر حمید پارساییان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد  به مناسبت عید فطر در پیامی گفت:

عید فطر، پاک‌ترین عیدهاست؛ چرا که پاداش یک ماه عبادت و شست‌وشوی جان در نهر پاک رمضان است. عید فطر، عید پایان یافتن رمضان نیست، عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است، چونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شود. رمضان، کوره‌ای است که هستی انسان را می‌سوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر برمی‌آورد. فطر، شادی و دست‌افشانی بر رفتن رمضان نیست، بر آمدن روز نو، روزی نو و انسانی نو است.

رمضان ماه گذشتن از خود و به دیگران رسیدن است؛ ماه انسان سازی و میلاد دوباره آدم؛ اگر درعید فطر درنیابیم که از نو متولد شده‌ایم، اگر تازگی را در روح خود احساس نکنیم، عید فطر، عید ما نیست. از این‌روست که در دعای قنوت نماز عید فطر می‌خوانیم:« اسئلک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلّی الله علیه و اله ذخراً و مزیداً؛ که بارخدایا، از تو می‌خواهم به حق این روز که آن را برای مسلمانان عید قرار دادی و برای محمد و آل او ذخیره و فزونی ساختی»

خدای بزرگ  را سپاس می گوئیم که توفیق عبادت در ماه مبارک رمضان را بار دیگر در تقدیر خانواده بزرگ هلال احمر و تمامی زحمتکشان عرصه صلح و دوستی قرار داد و فرصتی فراهم فرمود تا ماه تهذیب و تزکیه نفس بار دیگر، با یاری از درگاه مهر بی نهایتش و با رجعت به وظیفه صلح طلبانه خویش در تسکین آلام بشری به آرامشی روحانی دست یابیم و توفیق عطا  فرمود تا پس از  یک ماه  بهره مندی  از سفره  پر برکت ضیافت الهی، خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر همراه با خیل مومنان در صفوف شکوهمند نماز عید سعید فطر حاضر شویم  و  رنگین کمان باران رحمت الهی را به نظاره بنشینیم.

اینجانب ضمن تبریک عید سعید فطر به خانواده بزرگ هلال احمرکارکنان ،جوانان ، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد ، خالصانه از پرودگار متعال می‌خواهم تا به تک‌تک اعضای خانواده هلال‌احمر توفیق بندگی و خدمت را عطا کرده و بهترین سرنوشت را برای بندگان مؤمنش رقم زند. با این امید که چشمه‌سار رحمت رمضان تا همیشه برفضای جان و دلمان جاری بماند.                      

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا