به گزارش روابط عمومي مرکز اسناد وكتابخانه ملي استان يزد این نمایشگاه شامل مكاتبات و گزارش هاي محرمانه سال یکهزار و 314 شمسي به منظور جلوگيري از حضور محصلين با حجاب در مدارس و همچنین گزارش مقاومت زنان در برابر بي حجابي و اسنادی در خصوص تعیین تکلیف اقشار مختلف نسبت به کشف حجاب و عکس العمل های آنان است.

در این نمایشگاه می توان اسنادی از گزارش پيشرفت كشف حجاب، اقدام زنان باحجاب عليه بي‌حجاب‌ها، جلوگيري از خروج زوّار با حجاب به خارج از كشور، جلوگيري از عبور بانوان محجبه از معابر، اخراج كارگران به دليل با حجاب بودن عيالشان، درخواست تنبيه كدخداها به دليل اجرا نشدن كشف حجاب و اسناد مرتبط با موضوع عفاف و حجاب را مشادهده نمود.

این نمایشگاه همچنین شامل اسنادی است که نوع نگاه اقشار مختلف جامعه به موضوع حجاب را نشان می دهد که از آن جمله می توان به نامه زنان محجبه یزدی به نمایندگان مجلس شورای ملی در سال 20شمسی اشاره کرد که در آن، زنان محجبه با اشاره به حق آزادی هر انسان، خواستار آزادی برای حفظ حجاب خود شده اند.

گفتنی است نمایشگاه اسناد عفاف و حجاب، تا تاریخ 28 تیر ماه در خانه لاری ها واقع در محله فهادان یزد ادامه دارد و همه روزه از ساعت 8تا 19پذیرای بازدید کنندگان و علاقمندان مباحث تاریخی می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا