به گزارش روابط عمومي مركز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، روز يكشنبه 27 تيرماه 95، دكتر اوليا، رئيس دانشگاه يزد و دكتر جليلي رئيس كتابخانه مركزي دانشگاه يزد با حضور در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان، از بخش های تخصصی فهرست نویسی  اسناد، آرشیو شفاهی و کتابخانه بازدید کردند.

رئیس دانشگاه یزد در این بازدید بر کارکردهای تحقیقاتی اسناد تاکید کرد و گفت: باید تا امکان دارد زمینه های بهره مندی پژوهشگران از منابع مختلف اعم از اسناد مکتوب یا آرشیو شفاهی فراهم گردد.

دکتر اولیا همچنین بر همکاری مابین دانشگاه یزد و مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان برای شناسایی و انجام مصاحبه با نخبگان و جمع آوری تجارب افراد تاکید کرد و گفت: اگر زمینه استفاده از مصاحبه های انجام شده در مرکز اسناد برای محققان فراهم شود می تواند فرصت های مطالعاتی و پژوهشی مناسبی را ایجاد کند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در این دیدار توضیحاتی در خصوص فرآیند های اسنادی ارائه نمود وگفت: پروسه های اسنادی در این مرکز به گونه ای طراحی شده اند که دسترسی آسان را برای پژوهشگران در برداشته باشد و کلیه اسناد پس از فهرست نوسی در سامانه ای تحت وب بارگذاری می شوند که قابلیت جستجوی دقیق برای آن تعریف شده است.

پاک طینت همچنین در خصوص پایان نامه های دانشجویی، ضمن تشکر ویژه از دکتر اولیا به خاطر همکاری در اجرای قانون واسپاری پایان نامه های دانشجویی، خاطر نشان کرد این مرکز تدابیری اندیشیده است تا ضمن فراهم شدن امکان استفاده محققان از پایان نامه ها، حقوق معنوی نویسندگان آن حفظ گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا