نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه شورای نگهبان مدافع آرمانهای امام خمینی(ره) است، گفت: آموزشهای تخصصی ناظران شورای نگهبان افزایش یابد.
آیت الله محمد رضا ناصری در دیدار با مسئول دفتر و جمعی از کارکنان شورای نگهبان یزد، با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در یزد، اظهار داشت: کار شورای نگهبان از نامش به خوبی مشخص است و باید از این نظام نگهبانی کند.
امام جمعه یزد وی شورای نگهبان را گلوگاهی دانست که جلوی مسائلی که می تواند انقلاب را با خدشه مواجه کند می گیرد، گفت: مسئله شورای نگهبان از دو جهت برای ما مهم است یکی اینکه در تمام دنیا شورای قانونی وجود دارد که باید در مسائل مختلف قانونی حرف آخر را بزند و در ایران هم این وظیفه بر عهده شورای نگهبان است. 
وی بیان کرد: در ایران ما علاوه بر آن چیزی که در دنیا مطرح است، مسئله اسلام، اعتقادات و انقلاب را داریم که شورای نگهبان باید از قانون اساسی به گونه ای دفاع کند که مشکلی در انقلاب ایجاد نشود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد دفاع از اسلامیت و همچنین آرمانهای حضرت امام خمینی(ره) را از دیگر وظایف شورای نگهبان دانست و گفت: شاید در کشورهای دیگر این حساسیتها وجود نداشته باشد ولی در کشور و انقلاب اسلامی ایران این حساسیت وجود دارد.
آیت الله ناصری تصریح کرد: خیلی از حساسیت‌هایی که افراد خاصی انجام می‌دهند و شورای نگهبان را هدف قرار می‌دهند، بیشتر به همین دلیل است که شورای نگهبان می‌خواهد مانع منحرف شدن انقلاب از مسیر واقعی خود شود.
امام جمعه یزد تاکید کرد: در تمام دنیا گاهی افراد حکومت را می‌خواهند برای اینکه به کشور و مردمی حکومت کنند که نمونه آن را ما در صدر اسلام و بعد از نبی مکرم اسلام(ص) دیدیم که در ماجرای سقیفه رخ داد و افرادی حکومت را برای اداره جامعه توسط یک حاکم می‌خواستند.
وی بیان کرد: در اسلام ناب اما حکومت را برای دین و تقویت رشد و کمال انسانها برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی می‌خواهد و حکومت نه تنها هدف نیست بلکه تنها وسیله‌ای برای رسیدن به هدف واقعی که همان سعادت انسانهاست در نظر گرفته می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: به همین دلیل اگر حاکمان ما حکومت را فقط برای حکومت بخواهند این همان منطق ناقصی است که در جهان وجود دارد اما اگر حکومت را برای تقویت دین و به کمال رساندن انسانها خواسته باشند، راه را درست می‌روند.
آیت الله ناصری بیان کرد: اعتراضهای به شورای نگهبان هم به همین دلیل انجام می‌شود و برخی تنها به این موضوع نگاه می‌کنند که آیا فرد توانایی اداره حکومت را دارد یا خیر اما کاری ندارند که این فرد علاوه بر توانایی اداره حکومت، آیا از لحاظ دینی هم توانایی به کمال رساندن انسانها را دارد یا از چنین توانایی برخوردار نیست.
امام جمعه یزد وظیفه شورای نگهبان را خیلی حساس و سخت توصیف کرد و بیان کرد: باید خیلی توجه داشت که قضاوت‌ها صرفا قضاوتهای عادلانه، عقلی، اعتقادی باشد و رفاقتها و جناح بندیهای سیاسی تاثیری در این قضاوت نداشته باشد.
وی خط و خطوطهای سیاسی و جناحی را پایدار ندانست و گفت: با توجه به اینکه جمعیت ناظران زیاد است باید توجه بیشتری به آنها صورت گیرد و قضاوتها، بررسی‌ها و آموزشهای لازم به آنها داده شود که خدای ناکرده حق و حقوقی از مردم پایمال نشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا