مسئول مرکز امور جوانان هلال احمر زارچ از برگزاری نشست حجاب و عفاف با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ،بخشدار زارچ ، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی زارچ و اساتید دانشگاه ویزه اعضا جوانان در محل مرکز امور جوانان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / سید مهدی رفیعی مسئول مرکز امور جوانان زارچ اظهار داشت : در هفته عفاف و حجاب نشست مشاوره و کرسی پاسخ به سوالات حوزه عفاف و حجاب با حضور حجت الاسلام اخوان سیگاری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد ، حجت الاسلام شعبان زاده استاد دانشگاه ، بخشدار و مسئول سازمان تبلیغات اسلامی ویژه اعضا جوانان هلال احمر در مرکز امور جوانان زارچ برگزار شد .

حجت الاسلام اخوان سیگاری مسئول نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد در این نشست گفت : اگر معرفت انسان به شریعت و تعالیم دینی بالا برود و قرآن را که آئین‌نامه سعادت و کمال بشر است درک کند، به عظمت حجاب پی خواهد برد.

وی با اشاره به تأثیر حجاب در عرصه‌های مختلف زندگی ابراز کرد: بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است که آثار فردی حجاب احساس امنیت و حفظ اعتقادات مذهبی فرد بوده و آثار اجتماعی آن حفظ نسل پاک و مبارزه با بی‌فرهنگی است.

حجت الاسلام شعبان زاده استاد دانشگاه نیز در این نشست با توجه به اهمیت حجاب در میان جوانان اظهار داشت : رعایت و حفظ حجاب صیانت از کانون خانواده و احکام زنان و مردان است.

شعبان زاده با اشاره به این‌که حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب تصریح کرد: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است.

در پایان این نشست، اعضا جوانان سئوالات خود در زمینه حجاب و عفاف را به صورت کتبی و شفاهی بیان کردند که حجت‌الاسلام شعبان زاده به سئوالات مطرح‌شده پاسخ داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا