رئیس شورای اسلامی شهر یزد دردویست و نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با گرامیداشت هفته بهزیستي و روزتأمین اجتماعی، به 27 تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه 598 اشاره و اظهارداشت:  مقاومت و ایستادگی برابر جبهه دشمن،  ضامن عبور موفق و پیروزمندانه ایران اسلامی از شرائط خطیر تاریخی امروز و باطل شدن ترفندهای شیطانی بدخواهان انقلاب و نظام بوده است.

حجت الاسلام عباس زارع ضمن گرامیداشت این روزگفت : یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی میداریم و به روح پرفتوح عزیزانی که هشت سال از آب و خاک و ناموس مردم دفاع کردند صلوات می فرستیم و آرزوی سلامتی برای همه عزیزانی که سالها در زندان بعثی اسیر بودند را داریم و برای جانبازان عزیزی که به فرموده رهبر بزرگوار انقلاب هنوز آتش جنگ در منزل آنان خاموش نگردیده و با درد جانبازی دست و پنجه نرم می کنند آرزوی شفا و سلامتی کامل داریم.

وی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست آنچه باعث پیروزی‌های افتخار‌آمیز ملت ایران و شکست و سرافكندگی جبهه متحد ضد انقلاب و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی شده است پیوند وثیق امت و ملت با امام امت  و  در حقیقت اطاعت از ولایت فقیه بوده است.

در ادامه شهردار یزد گزارشی از وضعیت پروژه زیرگذر آیت الله خاتمی ارائه و تصريح كرد: خوشبختانه با تلاش مستمر درشهرداری ، پروژه زیر گذر میدان آیت الله خاتمی در حال اتمام می باشد و در حال حاضر شمع های آن کارگذاشته شده و بدنه سازی پل نيز شروع و درحال اجراست و پایه های نرده هم در حال نصب می باشد تا ورقه آلومینیوم جمع شود و امیدواریم تا هفته آینده تمام و در شهریورماه این پروژه افتتاح شود.

همچنين مهندس محمد رضا عظیمی زاده در مورد آبنمای باغ ملی گفت: علی رغم اینکه آقای مهندس اسلامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری در صحن شورا اعلام کردند که مشکلی بابت تخریب ساختمان ندارند و در این زمینه با شهرداری تعامل خواهند داشت  اما بعد از تخریب با ارائه چند نامه از شهرداري گله مند شدند.

وی در ادامه به عملیات عمرانی در پروژه تقاطع غیر همسطح همجواری پارک مهرآوران اشاره و یادآور شد:  در آن نقطه که متصل به کمربندی می باشد قرارداد در حد احداث میدان و دسترسی ها می باشد و در حال حاضر جدول کذاری در آن تقاطع  انجام و کار آن رو به اتمام است.

شهردار یزد گفت: با تلاش سازمان عمران،  کار آسفالت در شهر به خوبی در حال انجام است و تا آخر سال از لحاظ قیرهیچ مشکلی نداریم و تا پایان سال ذخیره سازی انجام شده و قرار است روکش آسفالت بلوارمدرس که نامناسب است به زودی جمع آوری شود و با زیر سازی مناسب این بلوار آسفالت مي شود.

همچنین مدرسی در سخنان پیش از دستور به مسئله بهره برداری از  کارخانه جنوب اشاره و افزود: کارخانه جنوب آماده بهره برداری نبوده و بدون هماهنگی شورا و بدون اطلاع رسانی راه اندازی شده است که باید به این مسئله توجه شود.

 

وی در ادامه با اشاره به تبصره 5 کمیسيون ماده 100شهرداری و افزود: در بحث قیمت گذاری پارکینگ که با منطق فاصله دارد باید به طور جدی در کمیسيون های شورا بحث شود تا حقی از شهر ضایع نشود.

در ادامه حجت الاسلام حمید رضا مطهریان ضمن انتقاد از برخورد نامناسب مامورین اجرائیات شهرداری گفت:  شهروندان در شهر از این نوع روند و برخود راضی نیستند و این نوع برخوردها دور از شأن مردم می باشد و نارضایتی آنها را به دنبال خواهد داشت و ما قبل از برخوردها جایگزینی برای اشتغال این عزیزان در نظر بگیریم.

همچنين مرتضی شایق عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: نیروهای اجرائیات باید در برخوردهای خود با شهروندان اصول اخلاقی اسلامی را رعایت کنند و اگر هم نیاز است در این زمینه آموزش ببینند.

حجت الاسلام زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: بنده خودم چند ماه پیش به این موضوع اشاره کرده بودم که افراط و تفریط در هرکاری به صلاح نیست و در این وضعیت اقتصادی باید با شهروندان عزیز با ملایمت رفتار کرد تا افراد بی بضاعت دچار آسیب های بعدی نشوند.

سپنتا نیکنام رئیس کمیسيون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد هم ضمن تشکر و قدردانی از دغدغه اعضای شورا نسبت به موضوع اجرائیات گفت: تلاش می شود تا شهری زیبا در اختیار شهروندان قرار بگیرد و اگر هم موضوعی در زمینه برخورد نامناسب نیروهای اجرائیات باشد قطعا تذکر داده خداهد شد اما نیروی اجرائیات در شهر فاقد هرگونه تجهیزات دفاعی می باشد.

وی گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا  شبانه مکان هایی مناسب برای دست فروشان در نظر گرفته شود تا این قشر  از جامعه دچار آسیب های اقتصادی نشوند.

وحید رضا خباززاده یزدی سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصريح كرد:  بازاریان از حرکت اداره اجرائیات راضی هستند گرچه این حرکت  در اوا راه قرار دارد و مشکلاتی وجود دارد اما به مرور زمان این مشکلات برطرف خواهد شد.

شهردار یزد هم در این زمینه گفت: نیروهای اجرائیات در چندروز اخیر مورد بی مهری قرار گرفتند و از طرف بعضی از دست فروشان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که باید تلاش شود تا از نیرو های اجرائیات حمایت شود.

در ادامه نامه های ارجائی به صحن شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا