نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه غرب در فروش هواپیمای مسافربری به ایران سعی در کارشکنی دارد، گفت: ایران تحت سلطه اقتصادی هیچ کشوری قرار نمی‌گیرد.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره صنایع برتر استان یزد با رویکرد اقتصاد مقاومتی، با اشاره به اینکه استکبار همیشه توطئه داشته و دارند که نگذارند دیگر ملتها و کشورها رشد کنند تا خودشان پولها و قدرتشان را افزایش دهند، اظهار داشت: دشمن سعی دارد که از امکانات ما استفاده کنند و خودشان به پیشرفت دست پیدا کنند.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در مقابل این دیدگاه، دیدگاه اسلام است که با مبنای احترام به اندیشه و فکر و توان تمام انسانها تاکید دارد که باید همه انسانها با حفظ استقلال، شخصیت و کرامتشان به پیشرفت دست پیدا کنند.
وی به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان به ایده‌های انقلاب پی برده و سعی بر ایجاد مشکل در زمینه‌های مختلف برای پیشگیری از پیشرفت ما داشته و دارند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه ما باید جدی‌تر از گذشته در راه پیشرفت انقلاب قدم برداریم، بیان کرد: ما باید خودمان را به نقطه‌های مطلوب برسانیم که دشمنان نتوانند آسیبی در زمینه اقتصادی به ملت و کشور ما وارد کنند.
آیت الله ناصری با اشاره به کارشکنی‌های غرب در فروش هواپیمای مسافربری به ایران، بیان کرد: هواپیمای مسافری یک ابزار جنگی نیست و تنها برای رفاه عمومی مردم است ولی استکبار در فروش آن به این صورت کار را سخت می‌گیرند و مانع تراشی می‌کنند.
امام جمعه یزد ادامه داد: غرب می‌خواهد که ما از کارهای آنها اطلاعی نداشته باشیم و پیشرفت همیشه برای آنها در زمینه‌های مختلف باقی بماند ودیگر کشورها همیشه محتاج غرب باشند.
وی حفظ کرامت، شخصیت، استقلال، انسانیت و مواردی از این قبیل را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و گفت: همه ما باید نسبت به این مسائل حساسیت داشته باشیم و به وسیله تلاش و کوشش نسبت به تحقق آن قدم برداریم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اهمیت همکاری کشورها با یکدیگر، بیان کرد: این که ما با کشورهای دیگر همکاری داشته باشیم وتکنولوژِ را از آنها یاد بگیریم خوب هست ولی اینکه ایران بخواهد در موضوعی تحت سلطه دیگر کشورهای قرار گیرد اصلا قابل قبول نیست.
آیت الله ناصری تاکید کرد: در روایات داریم که انسان در خیلی از موارد مختار است ولی در ذلیل کردن خودش اختیار ندارد و هیچ حقی به انسان در زمینه این که خود را ذلیل کند و شخصیتش را خرد نماید، داده نشده است.
لازم به ذکر است در این مراسم از صنایع برتر استان تجلیل شد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا