یزدفردا" طبق اخبار منتشر شده، بی‌ام‌و نسخه‌ تمام الکتریکی نسل آینده‌ سری ۳ را برای رقابت با تسلا مدل ۳ عرضه خواهد کرد. این مدل در کنار نسخه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی عرضه می‌شود.

 
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از زومیت، موفقیت‌های تسلا عموم خودروسازان را بر آن کرده است که محصولات الکتریکی خود را در اسرع وقت به بازار عرضه کنند. بی‌ام‌و نیز در همین راستا نسخه‌ تمام الکتریکی سدان محبوب سری ۳ را در نسل آینده‌ این خودرو نیز عرضه می‌کند. 

بر اساس گفته‌های نشریه‌ Auto Express مهندسان بی‌ام و در حال حاضر مشغول به توسعه‌ نسل آینده‌ سری ۳ و مجهز به ۹۰ کیلووات-ساعت باتری هستند تا به خودرو قابلیت طی ۴۸۲ کیلومتر را با هر بار شارژ بدهند. این خودرو که احتمالاً به پلاک eDrive‌ مجهز می‌شود، زودتر از سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه نخواهد شد.

این در حالی است که بی‌ام‌و نسخه‌ پلاگین هیبریدی سری ۳ را در اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی و به فروش می‌رساند. طبق اخبار منتشر شده نسل آینده‌ بی‌ام‌و بر اساس معماری CLAR که پیش‌تر در بی‌ام‌و سری ۷ شاهد آن بودیم، تولید خواهد شد. بی‌ام‌و در این معماری از ترکیب فولاد، آلومینیوم و فیبر کربن برای تولید اسکلت خودرو بهره می‌برد.

معماری (CLAR (CLuster ARchitecture می‌تواند به نسل جدید سری ۳ قابلیت کاهش وزن ۸۰ کیلوگرمی را بدهد که بدین ترتیب این خودرو با توجه به فاصله‌ بین دو محور بیشتر و وزن کمتر، برتری قابل توجهی نسبت به رقبای خود می‌یابد. در همین راستا بی‌ام‌و قادر خواهد بود که پیشرانه‌های کوچک‌تری اعم از نمونه‌ی ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر با ۱۳۶ اسب بخار را به عنوان مدل پایه، در نسل آینده‌ این خودرو استفاده کند. پیشرانه‌ ۱.۶ لیتری دیزل با ۱۱۴ اسب بخار نیز گزینه‌ اصلی برای استفاده در نسخه‌ دیزلی پایه‌ این خودرو است. 

انتظار می‌رود بی‌ام‌و نسل جدید سدان سری ۳ با کد G20 را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی کرده و آن را به عنوان مدل ۲۰۱۸ به فروش برساند.

 
 
 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا