همه تحولات یمن در روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه

محمد بن هادی الشمرانی استاندار منطقه «دایر بنی مالک» در جیزان عربستان در سخنانی با اشاره به اهمیت ایجاد منطقه حائل در مرز عربستان و یمن ادعا کرد که برای حفظ امنیت وجان مرزنشینان٬ تشکیل کمیته ویژه انتقال روستاهای مرزی به استان های دیگر ضروری است.
الشمرانی با تاکید بر اینکه تخلیه روستاهای مرزی چیز جدیدی نیست٬ افزود: پیش از این نیز ساکنان چندین روستای مرزی با تخلیه روستاهای خود به استان های دیگر منتقل شده بودند.

**تظاهرات قبایل یمنی در استان مارب
قبایل یمنی در استان مارب با برگزاری تظاهرات و سر دادن شعار «آمریکا مخالف راه حل مسالمت آمیز» در یمن است، دخالت های آمریکا را در این کشور محکوم کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با حضور آمریکا در یمن و سنگ اندازی این کشور در روند دست یابی به راهکار مسالمت آمیز برای حل بحران و برقراری ثبات در یمن اعلام کردند.
تظاهر کنندگان ضمن محکوم کردن ادامه حملات هوایی عربستان به یمن، از حمایت های آمریکا از ائتلاف دشمن برای کشتار مردم یمن و ارتکاب جنایت در حق زنان و کودکان به شدت انتقاد کردند.

**توافق انصارالله یمن و طرف سعودی برای ایجاد اتاق مشترک آتش بس
جنبش انصارالله یمن و طرف سعودی برای تشکیل اتاق مشترک آتش بس به منظور نظارت و اقدام مشترک در این زمینه، با یکدیگر توافق کردند.
بر اساس این گزارش یک مقام آگاه یمنی عضو هیات این کشور در مذاکرات کویت اعلام کرد که محمد عبدالسلام رئیس هیات انصارالله با نمایندگان عربستان سعودی برای تشکیل 2 اتاق مشترک کمیته آتش بس توافق کرده است.

** حمله هوایی عربستان به منطقه المخا 4 کشته بر جا گذاشت
هواپیماهای جنگی عربستان صبح امروز سه شنبه، شهر ساحلی المخا در استان تعز یمن را هدف قرار داد که در اثر این حمله٬ 4 نفر کشته و16 تن دیگر زخمی شدند.

**حمله هوایی عربستان به الحدیده یمن
هواپیماهای دشمن همچنین مناطق مسکونی شهر الحدیده را بمباران کردند که بر اثر آن دو تن کشته وچهار تن دیگر زخمی شدند.

**رئیس هیات ملی یمن: راه حل نظامی بدون راه حل سیاسی امکان پذیر نیست
محمد عبدالسلام رئیس هیات ملی یمن که در گفت وگوهای کویت حضور دارد، گفت: راه حل نظامی و امنیتی بحران یمن بدون راه حل سیاسی امکان پذیر نیست.
عبدالسلام تصریح کرد: مردم یمن به کسی که از کشتار زنان وکودکان لذت می برد اعتماد ندارند. 
رئیس هیات جنبش انصارالله با اشاره به ناتوانی عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی وفراری یمن تاکید کرد مشکل کنونی هادی در یمن این است توانایی تصمیم گیری ندارد وتصمیم گیرنده اصلی عربستان است.

**انصارالله پیشنهاد ولد شیخ برای تحویل سه شهر را نپذیرفت
هیات ملی یمن در گفت وگوهای یمنی در کویت، پیشنهاد جدید اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن در خصوص تحویل سه شهر صنعا، صعده وعمران قبل از تشکیل دولت ائتلافی را نپذیرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا