وزیر خارجه جدید انگلیس از زمان رسیدن به سمت جدیدش اولین گاف سیاسی خود را داده و در خلال صحبتهایش درباره سوریه و کودتای نافرجام ترکیه از "بحران در مصر" گفته است.

به نقل از دیلی میل، شاهدان می‌گویند، بورس جانسون، شهردار سابق لندن و وزیر خارجه جدید انگلیس در حالیکه درباره کودتای نافرجام اخیر ترکیه صحبت می‌کرده این گاف را داده است.

جانسون پس از آن از اظهاراتش درباره سیاستمداران آمریکایی در جریان کمپین برای حمایت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و شغل قبلی‌اش به عنوان خبرنگار دفاع کرد؛ اظهارتی که خبرنگاران آنها را «دروغی آشکار» توصیف می‌کنند.

جانسون در تلاش برای طفره رفتن از پاسخ به برخی سوالات گفت مسائل بزرگتری وجود دارد: ما مشکلات مهمی در عین حال داشته و شاهد بحران روبه رشدی در مصر هستیم.

وی چند دقیقه بعد باز هم این جمله را تکرار کرد.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه عنوان کرد: ما مسائل بسیار جدی در مقابل خود داریم. ما شاهد یک بحران بشری غیر قابل چشم پوشی در سوریه هستیم که هر روز بدتر و بدتر می‌شود و ما باید برای آن پاسخی پیدا کنیم.

این اظهارت جانسون در کنفرانس خبری وی به همراه جان کری، وزیر خارجه آمریکا مطرح شده است.

با این حال وزارت خارجه انگلیس در حالی تلاش می‌کند تاکید کند منظور جانسون در حقیقت بحران مصر بوده که این روزها بحران چندانی در مصر وجود ندارد و بحران رو به رشد منطقه اکنون ترکیه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا