یزدفردا "رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد گفت: پارسال استان یزد با 242 نفر فوتی در حوادث ترافیکی رتبه نخست کشوری در این حوزه را به خود اختصاص داد.
 
به گزارش یزدفردا؛ دکتر «احمد دهقان» در نخستین نشست کارگروه حوادث ترافیکی استان با اشاره ضرورت تدوین برنامه‎‎های منسجم و مستمر در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه، اظهار کرد: پارسال، آمار مصدومین حوادث ترافیکی استان، ٣٥ درصد رشد داشته است.

دهقان تعداد مصدومین حوادث ترافیکی درون شهری و برون شهری را 8480 نفر دانست و گفت: علت اصلی ٧٠ درصد فوتی‎‎های این حوادث، ناشی از ضربه مستقیم به سر بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‎های پزشکی استان یزد با اشاره به ثبت 26 درصدی آمار جان‎‎باختگان حوادث ترافیکی شهری و برون شهری کشور در سال گذشته گفت: این رقم در استان یزد  46 درصد ثبت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اختصاص رتبه پنجم دنیا به ایران در بحث حوادث ترافیکی، ادامه داد: پارسال استان یزد با 242 نفر فوتی در حوادث ترافیکی رتبه نخست کشوری در این حوزه را به خود اختصاص داد.
دهقان تصریح کرد: بر اساس برنامه جامع پیشگیری از بیماری‎‎های غیرواگیر در موضوع کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی، تا سال ١٤٠٤، تلفات ترافیکی باید به میزان ٢٠ درصد کاهش یابد.

براساس این گزارش، کارگروه حوادث ترافیکی استان با همکاری ارگان‎های شهرداری، صدا و سیما، مأموران انتظامی، شورای ترافیک استان، دانشگاه علوم پزشکی یزد، با هدف کنترل و کاهش حوادث ترافیکی در سطح معابر استان یزد تشکیل شده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا