امریکا : از هیچ کمکی دریغ نمیکنیم
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش در جریان بررسی‌های در حال انجام در خصوص کودتای اخیر ترکیه هیچ کمکی را از آنکارا دریغ نمی‌کند.
 
 جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود گفته که واشنگتن می‌تواند هر کمکی را که لازم باشد، در راستای پیشبرد بررسی‌ها در خصوص کودتای اخیر به عمل آورد.
 
ارنست به خبرنگاران گفت، اوباما متعهد شده که هر کمکی را که لازم باشد به دولت آنکارا ارائه دهد تا جزئیات کودتای اخیر مشخص شود.
 
به گفته ارنست، اوباما همچنین از رئیس‌جمهوری ترکیه و دیگر مقام‌های این کشور خواسته است که در جریان بررسی‌ها، به ارزش‌های دموکراتیک احترام بگذارند.
 
این سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد، اوباما معتقد است که بررسی‌ها درباره کودتای اخیر باید کاملاً منطبق با اصول دموکراتیکی باشد که در قانون اساسی ترکیه مشخص شده است.
 
اوباما و اردوغان به بررسی وضعیت فتح الله گولن چهره مخالف دولت ترکیه نیز که در آمریکا به سر می‌برد، پرداختند چراکه دولت ترکیه رسما خواستار تحویل وی شده است.
 
ارنست افزود: دولت ترکیه اطلاعاتی درباره گولن به دولت آمریکا داده و مسئولان آمریکایی به بررسی آن می‌پردازند. هر درخواستی از جانب دولت ترکیه به ما داده شود فورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
جاش ارنست در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی پرداخت و گفت که آمریکا این اقدامات را محکوم می‌کند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا