معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: شایسته است فرمانداران در مسیر سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید گام بردارند.

یزدفردا" جلسۀ دیدار با فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان با حضور استاندار یزد، معاونان استاندار و مدیرکل حوزۀ استاندار در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه با تأکید بر ایجاد نشاط، آرامش و امید در در مردم بیان کرد: لازمۀ نهضت امیدبخشی به جامعه تعامل با مردم، نمایندگان آنها، ائمۀ جمعه و نخبگان است و برای تحقق این نهضت لازم است جلساتی با ائمۀ جمعه، احزاب و گروه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شود.
«محمدعلی طالبی» بر همگرایی میان ادارات و سازمان‌ها در سطح شهرستان تأکید کرد و افزود: لازم است عدم همکاری ادارات و سازمان‌ها انعکاس داده شود تا خدای نکرده عملکرد دولت یا نمایندۀ عالی آن در سطح شهرستان زیر سؤال نرود.
وی با اشاره به طرح اتاق توسعۀ فرهنگی استان و شهرستان‌ها، تشکیل اتاق فکر و هسته‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح محلات، از فرمانداران و بخشداران خواست این موضوع را که از وظایف ذاتی آنهاست در اولویت قرار دهند.
طالبی با بیان اینکه در حوزۀ امنیتی، شوراهای تأمین فعال در سطح شهرستان‌ها داریم گفت: لازم است فرمانداران دولت تدبیر و امید با رصد اخبار امنیتی و انعکاس رویدادهای امنیتی در مسیرایجاد آرامش و امنیت گام بردارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه سال آینده همزمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دورة رئیس جمهوری و ششمین دورۀ شوراهای اسلامی شهر و روستا را خواهیم داشت خاطر نشان کرد: امیدواریم در انتخابات سال آینده نیز مانند انتخابات پنجمین دورۀ مجلس خبرگان رهبری و دهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی سربلند باشیم.
 وی افزود: انتخابات شوراها انتخاباتی حساس و گسترده است؛ زیرا محدوده‌های شهری و روستایی توسط وزارت کشور تغییر کرده و فهرست مناطق روستایی نیز به‌روزرسانی شده است.
طالبی بیان کرد: وزارت کشور از دی ماه سال‌جاری درگیر برگزاری انتخابات خواهد شد و تا آن زمان لازم است زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، به‌ویژه جلب مشارکت عمومی مردم برای حضور گسترده فراهم شود.
وی با تأکید بر ضرورت تبیین سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای نخبگان و مردم از سوی فرمانداران و بخشداران گفت: لازم است دفاع از سیاست‌های دولت با جدیت خاصی دنبال ‌شود و مردم به صورت شفاف از اقدامات و فعالیت‌های دولت مطلع شوند.
گفتني است در ابتداي اين جلسه معاونان استاندار انتظارات خود از فرمانداران و برنامه هاي دولت تدبير و اميد در استان را بيان كردند و هر يك از فرمانداران به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه مديريت خود و اولويت‌هاي كاري و برنامه‌هاي سال‌جاري پرداختند و بر اجراي برنامه‌ها بر اساس تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تاكيد كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا