کارگاه آموزشی مبانی سیاست گذاری علوم و فناوری با همّت منطقه ویژه علم و فن آوری یزد برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج شنبه 31 تیرماه کارگاه آموزشی مبانی سیاست گذاری علوم و فنآوری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و حضور مدیر سازمان عامل منطقه ویژه علم و فن آوری، مدیران، کارشناسان و متخصصان این حوزه در سالن کنفراس سازمان مدیریت برگزار شد.
مدیر سازمان عامل منطقه ویژه علم و فن آوری یزد در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: رسالت اصلی منطقه ویژه علم و فن آوری،شتاب بخشیدن به توسعه هدفمند استان است.
"مهدی سالاری" افزود: برای اینکه بتوانیم اهداف منطقه ویژه علم و فن آوری را در استان اجرایی نمائیم، باید به یک اجماع مناسب برای سیاست گذاری در زمینه فن آوری های جدید با دستگاه های اجرایی این حوزه در استان دست یابیم.
وی بیان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ،سیاست گذاری و ایجاد نظام های نوآوری منطقه ای با همفکری مدیران ارشد بخش دولتی و خصوصی برای رسیدن به گفتمان یکسان و مناسب است.
سالاری تصریح کرد: ما در جامعه با باورهای جدید رقابتی و نظام های نوین اقتصادی، اجتماعی و سیاسی رو به رو هستیم و با توجه به اینکه منابع پایه در استان محدود است باید به اجماع برسیم تا کدام مزیت رقابتی در رسیدن به ارزش افزوده و ثروت را فعال کنیم.
دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران نیز در این کارگاه آموزشی با اشاره به پتانسیل‌های صنعتی ، گردشگری، سلامت و ثروت های فرهنگی استان یزد، خاطر نشان کرد: شناسایی شاخص های کلیدی و بررسی جایگاه یزد در شبکه ارزش آفرین ملی و بین المللی از ضرورت های مهم در رسیدن به توسعه چند جانبه  می باشد.
"مصطفی کریمیان اقبال" بیان کرد: مهم این است که در زمان وجود محدودیت ها چگونه بتوانیم به موفقیت دست یابیم و ارزش آفرینی را در خلق توانمندی های جدید ملاک قرار دهیم.

وی افزود: اتکا به منابع خام شاید ما را با خطا مواجه سازد که برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت، تاکید بر توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و شناخت اثر گذاران و اثر پذیران حوزه علم و فن آوری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
گفتنی است در این کارگاه آموزشی یک روزه مباحثی چون برنامه آموزشی سیاستگذاری علم و فن آوری، جایگاه رقابتی ایران در اقتصاد جهانی و جایگاه علم و فن آوری در برنامه های توسعه ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا