معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور طی پیامی فرا رسیدن «هفته مهارت» و«ششم مرداد»؛ روز ملي کار آفرینی وترويج آموزش هاي فني و حرفه اي رابه خانواده بزرگ این مجموعه تبریک گفت .

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور طی پیامی فرا رسیدن «هفته مهارت» و«ششم مرداد»؛ روز ملي کار آفرینی وترويج آموزش هاي فني و حرفه اي رابه خانواده بزرگ این مجموعه تبریک گفت .

       به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد "محمد امین سازگارنژاد" در پیامی فرا رسیدن  هفته مهارت و ششم مرداد؛ روز ملي کار افرینی وترويج آموزش هاي فني و حرفه اي را به خانواده بزرگ سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور  تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

  خانواده تلاشگر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

 ما در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور از طریق مهارت آموزی به دنبال ارتقاي فرهنگ ملي مهارت هستيم. بيش تر از اين مهم آراستن مهارت به آراستگي زنجيره ارزش هاي انساني در رفتارها، گفتارها و برخوردها درخور توجه است .

 آموزش هاي مهارتي بايد به همه مخاطبان حس ارزش برتر انساني را منتقل كنند. مهارت را دريك سبد انساني ارائه دهيم و اين امكان پذير نيست جز اين كه ما ابتدا از درون شروع كنيم و تكريم انسانيت همكاران وكارآموزان و شركاي اجتماعي را وجهه همت خويش قرار دهيم. سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نسبت به جامعه تعهد دارد. خانواده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید پشتیبان نسل جوان باشد و با مهارت آموزی به آنان کمک نماید.

در بحث اقتصاد مقاومتي و اشتغال يكي از كليد واژه هاي مهم،  مهارت آموزي است. لازم است كه نگاه هوشمندانه نسبت به آموزش هاي مهارتي داشته باشيم. انتقال مهارت موضوع پيچيده اي است و فرهنگ كار نيازمند ارتقاء و تقويت است و بايستي افكار عمومي به سمتي هدايت شود تا ارزش زيادي براي آموزش هاي مهارتي قايل باشند.     

مجموعه سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور انباشتي از تجارب ارزشمند در حوزه آموزش هاي فني و حرفه اي و توانمندسازي منابع انساني است وحركت در مسير اعتلاي شايستگي سازمان و ارتقاي منابع انساني با تأكيد بر توانمندسازي سرمايه هاي انساني از الويت برنامه هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور است.

 درنظر داريم با همكاري همه همكاران در حوزه هاي ستادي و صف و تشكيلات صنفي آموزشگاه هاي آزاد، نقشه راه سال جاري اين سازمان را با قوت بيشتر و به صورت شايسته پيش ببريم.

اميدواريم كه سال 1395 در ابعاد خانوادگي، اجتماعي و كاري، سالي سرشار از اميد و نويدبخش بهبود مهارت آموزي، كار و اشتغال باشد. منابع انساني اين سازمان؛ مديران، كارشناسان و گروه عظيم و مهم مربيان هستند، پيگيري امور معيشتي آنها، بسيار جدي و مهم است، هم در بخش دولتي و هم در بخش غير دولتي.

 از مربيان عزيز كه در اين سامانه عظيم آموزشي نقش مؤثر و محوري داشته و دالان اصلي انتقال مهارت به كارآموزان و شاغلين هستند، انتظار مي رود با برنامه ريزي درست، كارآموزان را به صورت هدفمند و مبتني بر نياز بازار كار در مراكز آموزش فني و حرفه اي دولتي و بخش خصوصي آموزش دهند.

يكي از رويكردهاي جدي سازمان در سال جديد كمك به تقويت و توسعه بخش خصوصي در همه فرآيندها خصوصاً اجراي آموزش ها مي باشد. ما بايد به سمتي حركت كنيم كه اجراي آموزش ها را به بخش خصوصي واگذار و به صورت هدفمند به توسعه اين بخش كمك كنيم.

 همكاران ارجمند، محصول كار سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور مهارت است. بايستي مهارت آموزي به صورت استاندارد انجام شود و در بحث استاندارد ها، منابع انساني، فضا، كالبد، مواد مصرفي و تجهيزات استاندارد مدنظر است.برای آبیاری نهال مهارت در کشور، نیاز به یک عزم جدی داریم.

 ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن” 6 مرداد ؛ روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی“ و بزرگداشت هفته مهارت، اميدوارم كه كاركنان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، در فضايي نزديك تر و در كنار هم، سازمان را به سمت سازماني بالنده و سرافراز هدايت كنند.                                                           

از خداوند می خواهم به ما توفیق دهد، بتوانیم در کنار هم با همدلی و همکاری مأموریت ها و مسؤولیت های خود را به خوبی انجام دهیم، در مسير بالندگي و رشد قرار گيريم و سازمان توانمندي را در شأن جامعه امروز بسازيم.

برادر شما

 محمد امين سازگارنژاد/ مرداد ماه 1395

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا